کشاورزی

شکر کمیاب شد؟

رضا کنگری با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در بازار شکر وجود ندارد، تاکید کرد: قیمت تمام قندهای بسته بندی شده نهایتا تا دو هفته دیگر باید اعلام شود.

شکر یکی از مواد اولیه اصلی بسیاری از واحدهای تولیدی در صنایع غذایی است که تا کنون تامین‌کنندگان اصلی را با چالش‌هایی مواجه کرده است و در نتیجه شکر در خرده‌فروشی‌ها موجود نمی‌شود یا حتی با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. برای برخی از قندهای بسته بندی قیمتی درج نشده است.

در همین راستا رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، چالش اصلی را نحوه توزیع عنوان کرد: در اسفندماه که نظام بازار احیا شد، بنکداران محور اصلی نبودند و در این بازار این بحث وجود دارد که آیا تولید و تحویل از طریق واسطه انجام می شود یا خیر. خریدها با قیمت ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان انجام می شود در حالی که قیمت مصوب ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان است که باید تحویل و تحویل شود و با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده نهایی می رسد. متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

مدیرکل نظارت بر کالای وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کمبود شکر در حوزه شکر وجود ندارد، گفت: مصوبه تغییر توزیع شکر در مرکز تنظیم بازار تصویب شد. ستاد سازمان بازار تصمیم گرفته است که مجوز از سوی اصناف صادر و توسط مهمانداران توزیع شود. مهم این است که قیمت باید روی شکر بسته بندی شده درج شود و در نهایت این قیمت باید در عرض دو هفته به طور کامل درج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا