اقتصاد جهان

شکست گروه 7 در نهایی کردن طرح استفاده از دارایی های روسیه

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، جیانکارلو جورجتی، وزیر اقتصاد ایتالیا روز شنبه اعلام کرد که گروه هفت درباره نحوه استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده بانک مرکزی روسیه برای حمایت از اوکراین به اجماع نرسیده است.

ایتالیا ریاست گروه ۷ (G7) را در سال جاری برعهده دارد و اخیراً میزبان نشست دو روزه وزرای دارایی کشورهای عضو در شهر استرسا بود.

جورجتی در یک کنفرانس خبری در پایان اجلاس گفت که گروه هفت پیشرفت هایی در زمینه دارایی های روسیه داشته است اما “هنوز این روند را تکمیل نکرده است” زیرا هنوز “سوالات فنی و حقوقی مهمی” پیرامون این موضوع وجود دارد.

او در اوایل روز جمعه، در گفتگو با خبرنگاران، گفت که احزاب در تلاش برای رسیدن به یک “راه حل سیاسی مطلوب” هستند که “از نظر قانونی غیرقابل انکار” است. البته یافتن این راه حل زمان بر است.

جورجتی خاطرنشان کرد که تصمیمات نهایی در مورد این مرحله احتمالاً در نشست سران G7 در ماه ژوئن در شهر Puglia اتخاذ خواهد شد.

پس از آغاز جنگ در اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲، کشورهای غربی حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم ها علیه مسکو مسدود کردند.

حدود دو سوم این وجوه در اتاق پایاپای اتحادیه اروپا Euroclear نگهداری می شود، بقیه عمدتاً در سایر کشورهای اتحادیه اروپا استفاده نشده و حدود ۵ میلیارد دلار در ایالات متحده مسدود شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا