ترندهای روز

شگردهای عجیب سارقین برای دزدی از منازل

دزدی منزل علاوه بر خسارت مالی باعث آسیب های روحی و روانی و عدم احساس امنیت در منزل نیز می شود و چه بهتر که با رعایت نکاتی از آن جلوگیری کنیم.

سرقت منزل علاوه بر خسارات مالی باعث آسیب روحی و روانی و عدم امنیت نیز می شود. آسیب های ناشی از سرقت منزل بیشتر به دلیل از بین رفتن احساس حریم خصوصی و ایمنی است تا گم شدن وسایل. پس از نفوذ به خانه برای دزدی، احساس عصبانیت، اضطراب و ناامنی می کند.

راهکارهای جلوگیری از سرقت منزل / به ایمنی ساختمان به همان اندازه زیبایی ساختمان توجه کنید

بهتر است قبل از وقوع با رعایت نکاتی از وقوع آن جلوگیری کرد. حتی الامکان از خالی گذاشتن خانه خودداری کنید و برای اطمینان بیشتر روی دیوارها و تمامی پنجره ها و نقاط نفوذی مانند نورگیر و … حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید و برای ایمنی بیشتر از سیستم های دزدگیر و ایمن سازی ورودی ها استفاده کنید. به ساختمان

درب پشت بام منزل را به حفاظ نرده و قفل امن مجهز کنید و در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدکی منزل، قفل درب های ورودی را تعویض نمایید.

کلید خانه خود را در دسترس افراد ناآگاه قرار ندهید و از قرار دادن کلید زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر مکان های قابل دسترس خودداری کنید. از قرار دادن چهار پایه، نردبان و امثال آن در حیاط به خصوص در کنار دیوار خودداری کنید. حتی در صورت امکان، درهای ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم دزدگیر مجهز کنید.

از نگهداری مقدار زیادی پول نقد و جواهرات در خانه خودداری کنید. زمانی که مجبورید به طور موقت وجه نقد و اشیای قیمتی را در داخل خانه نگهداری کنید، از مخفی کردن آن در یک مکان خودداری کنید و در صورت امکان از گاوصندوق امن و مطمئن استفاده کنید.

اگر در اطراف محل زندگی شما خانه های خالی از سکنه و نیمه ساخته وجود دارد، بیشتر مراقب خانه خود باشید. همچنین اگر در مجتمع مسکونی زندگی می کنید، از پلیس محله یا سرایدار مطمئن استفاده کنید، زمانی که به سفر می روید سعی کنید توجه مردم را جلب نکنید، اگر تیر برق نزدیک دیوار شما قرار دارد. حتما لبه دیوار را محکم و مسدود کنید.

نصب پرده بر روی پنجره های زیرزمین و پارکینگ به گونه ای که داخل خانه دیده نشود، پوشش بیمه ای خانه و متعلقات آن، اصرار به دیدن مدارک شناسایی افرادی که برای فروش چیزی یا ارائه خدمات به منزل شما مراجعه می کنند. با تامین نور کافی فضای بیرونی خانه و به همان اندازه زیبایی ساختمان به ایمنی ساختمان توجه کنید.

ایمن سازی قفل و درب های ضد سرقت درب منزل/پارکینگ، درب تراس و درب پشت بام از دیگر راه های نفوذ سارقان است.

همانطور که می دانید اولین و اصلی ترین راه برای جلوگیری از سرقت این است که ورودی هر خانه ای امن باشد. این روزها قفل کلید یا میله های آهنی پشت در حرفی برای گفتن ندارند. دزدها به راحتی می توانند بر این روش های سنتی غلبه کنند و شما نمی توانید از ده قفل درب مطمئن باشید! بنابراین می توان گفت اولین قدم برای حفظ امنیت یک خانه، اطمینان از قفل و درب ورودی است

استفاده از قفل دیجیتال و درب ضد سرقت بهترین افق میهن برای جلوگیری از سرقت می باشد. کمانچه زدن با یک قفل بسیار قوی یا باز کردن درب بسیار مطمئن زمان زیادی می برد. کمتر دزدی چنین ریسکی می کند و خود را درگیر می کند که شاید یک درصد از پس آن بربیاید یا نه! اما هرگز نمی توان ادعا کرد که داشتن درب ضد سرقت یا قفل دیجیتالی احتمال سرقت را به صفر می رساند.

البته ایمن سازی درب اصلی تمام ماجرا نیست. درب پارکینگ، درب تراس، درب پشت بام از دیگر راه های نفوذ سارقان است! پس حتما قبل از بیرون رفتن همه این درها را قفل کنید.

استفاده از دزدگیر و آیفون تصویری یکی از تجهیزاتی بود که ما را برای سرقت مردد می کرد

جوان ۲۷ ساله ای که به دلیل سرقت از منازل مردم در عملیات ضربتی پلیس به همراه ۲ همدستش دستگیر شده بود از دلایل موفقیت خود و همدستانش در سرقت اموال مردم گفت. برای دزدی، اما می خواستم از مغازه دزدی کنم، توسط گشت پلیس دستگیر شدم و زمانی که از زندان آزاد شدم دستگیر شدم، زیرا هنوز نتوانسته بودم از شر اعتیاد لعنتی با چند نفر از دوستانم خلاص شوم. همچنین معتادان، طرح سرقت از خانه های بالای شهر نقل مکان کردیم و چندین بار در کارمان موفق بودیم که این موفقیت ما را بیشتر وسوسه کرد.

استفاده نکردن شهروندان از امنیت و قفل مناسب برای منازل، استفاده نکردن از دزدگیر و سیستم های امنیتی، عدم استفاده از آیفون تصویری و نگهداری طلا و جواهرات در مکان های مشترک خانه، همه این بی تدبیری ها کار ما را آسان کرده است.

افراد باید قبل از خروج از منزل به همسایگان مورد اعتماد خود اطلاع دهند، از حفاظ ها و نرده های مناسب و مستحکم استفاده کنند، قفل خانه را از بین قفل های استاندارد و با امنیت بالا افق میهن کنند و لولا و چفت در را محکم و غیر قابل نفوذ کنند. انجام دادن

استفاده از دزدگیر و آیفون تصویری یکی از تجهیزاتی بود که ما را در انجام سرقت دچار تردید می کرد و همیشه با به صدا درآمدن زنگ از محل فرار می کردیم. ما محل های معمول نگهداری طلا و جواهرات را در خانواده های سهل انگار می شناختیم و به راحتی می توانستیم این طلاها و جواهرات را که فکر می کردند در جایی که عقل جنیان به آنها نمی رسد پنهان شده است پیدا کنیم. اینطور نیست و بهترین مکان برای ذخیره وجوه و چیزهای گران قیمت صندوق امانات بانکی است.

بیشتر سرویس های طلا در کشوی میز آرایش و سکه و پول نقد در کمد نگهداری می شد که جستجوی آن زمان زیادی نمی برد و پس از رسیدن به مقصد بعد از چند دقیقه محل را ترک می کردیم.

بالاخره جنایتکار هر چقدر هم که حرفه ای باشد باز هم در کارش اشتباه می کند اما پلیس مراقب و هوشیارتر از مجرم است و به همین دلیل است که همه مجرمان پس از ارتکاب چند تخلف دستگیر می شوند.

به جوان های هم سن و سالم می گویم هرگز هوس مواد مخدر نکنید، حتی برای تفریح ​​و سرگرمی، به شیشه و این چیزها نروید چون پایان خوبی ندارد. من می گویم باید به نحوی خود را از این بلا نجات دهند زیرا دیر یا زود دستبند و زندان خواهند گرفت.

اشتراک گذاری زمان سفر در فضای مجازی فرصتی برای دزدان

وقتی پیامی را در گروه ها یا صفحات فضای مجازی به اشتراک می گذاریم، یعنی زمانی که با دوستان و آشنایان خود هستیم و کسی در خانه نیست و این به سارقان این امکان را می دهد که با توجه به زمان و مکان، سرقت کنند. کاربر می تواند با دریافت آدرس منزل از خود کاربر یا سایر دوستانش برای سرقت به منزل خالی کاربر مراجعه کند.

حتما از تلفن و پیام خصوصی برای نوبت های گشت و گذار و مسافرت استفاده کنید و پیام مکان و زمان گشت و گذار خود را در کانال ها و گروه های شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید.

خاموش کردن GPS گوشی های هوشمند ضروری است، GPS به ابزاری برای سوء استفاده مجرمان سایبری تبدیل شده است، زیرا به مجرمان اجازه می دهد مکان کاربر را بر اساس موقعیت مکانی موجود در تصاویر ردیابی کنند، بنابراین غیرفعال کردن GPS در مواقع غیر ضروری یک راه حل آسان است. برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده مجرمان سایبری

در مسافرت در پناه خدا از خانه خارج نشوید و آن را به یکی از آشنایان بسپارید.

این یک روش قدیمی و موثر برای جلوگیری از سرقت منزل است که هنوز هم جواب می دهد. یکی از مزایای شناخت همسایه این است که می توانید مراقبت از ورود و خروج افراد از خانه را به او بسپارید. البته شناخت کامل همسایه ها قبل از این مرحله است و باید بدانید چه کسانی در اطراف شما زندگی می کنند. در هر صورت حتما قبل از خروج از منزل مراقبت و نگهداری از منزل خود را به یک فرد قابل اعتماد بسپارید.

نگهداری هر گونه اشیای قیمتی مانند دوچرخه، اسکوتر یا ماشین چمن زنی در حیاط بسیار وسوسه انگیز است. لطفا دزدان را وسوسه نکنید و چنین اقلامی را نمایش ندهید. ورود به محوطه ساختمان شما اولین کار است و تعداد کمی از سارقان تنها یک دستگاه را می دزدند. پس احتمالا بعد از چند روز دوباره برمی گردد. علاوه بر این، مراقب جعبه های اشیای قیمتی که خریداری کرده اید نیز باشید. این کارتون ها نشان می دهد که شما وسیله جدیدی خریده اید که با سرقت و فروش آن سود خوبی به دست می آورید.

ترفند سارقان برای سرقت از منازل و اماکن خصوصی/ افراد مشکوک در کوچه را به پلیس گزارش دهید.

گشت زنی در کوچه ها برای یافتن خانه های خالی، گذاشتن اعلامیه و تبلیغات روی در، رفتن به درب خانه تحت عنوان پیک پیتزا، ورود به ساختمان از دیوار خانه، باز کردن درب با چکش، باز کردن درب با روش توپ و سرقت با عنوان افسر آب یکی از ترفندهای سارقان برای سرقت از خانه است.

در این خصوص در صورت برخورد با افراد ناشناس یا خودروهایی که به طور مشکوک در خیابان ها و محله ها تردد می کنند، به پلیس اطلاع دهید. اگر بروشور تبلیغاتی بر روی درب منزل یا همسایگان شما گذاشته شده است، آن را بردارید.

به افراد غریبه به نام پیک پیتزا یا کارمندان سازمان های برق و گاز و آب اعتماد نکنید و قبل از شناسایی کامل در را باز نکنید و اجازه ورود به ساختمان را ندهید.

از درب های ضد سرقت و قفل های کتابی برای درب منازل استفاده کنید و خانه و محل خود را به دوربین مدار بسته و سیستم دزدگیر مجهز کنید.

برای شکایت سرقت منزل چه باید کرد؟

در چنین شرایطی در اسرع وقت با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید. مراقب باشید موقعیت چیزی را تغییر ندهید و به هیچ وسیله ای دست نزنید تا فرآیند انگشت نگاری به بهترین شکل انجام شود.

پس از گزارش پلیس صحنه جنایت، به نزدیکترین کلانتری مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنید. شماره سریال و شماره سریال اموال مسروقه خود را همراه داشته باشید تا گزارش کامل اموال مسروقه را در اختیار پلیس قرار دهید.

علاوه بر این، مدارک شناسایی و مدارکی برای اثبات سرقت، مانند شاهد یا فیلم دوربین مدار بسته همراه داشته باشید. در مرحله آخر به دادسرا مراجعه و شکایت خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا