ترندهای روز

شگردهای کلاهبرداران برای فروش ماشین‌های خیالی

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

«تخفیف»، «زیر قیمت بازار»، «فروش ویژه» و… این واژه ها در تبلیغات معجزه می کنند. حالا اگر از آنها برای فروش ماشین استفاده شود، این معجزه مسلم است. کلاهبرداران قبل از اینکه کلاهبردار باشند در زمینه تبلیغات و بازاریابی متخصص هستند و با ترفندهای خاصی می توانند کار خود را تبلیغ کنند و قربانیان خود را فریب دهند. آنها از این کلمات کلیدی در تبلیغات خود برای جذب مشتریان بیشتر و به دام انداختن افراد بیشتری استفاده می کنند. به عنوان مثال می توان به شرکت های مختلفی اشاره کرد که هر روز تبلیغات آنها را در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید. به همین دلیل قبل از انجام هر معامله ای به خصوص خرید خودرو باید در مورد شرکتی که تبلیغ کرده است تحقیق کنید و به دلیل قول و قرار پول خود را به کلاهبرداران ندهید.

سود کمتر

یکی از وعده هایی که کلاهبرداران برای اجاره یا پیش فروش خودرو داده اند، فروش خودرو با سود کم است. چه کسانی از سود کمتر استقبال نمی کنند و این خود به خود یکی از عواملی می شود که مشتریان بیشتری را به سمت این گونه شرکت ها برای خرید خودرو می فرستد. بررسی پرونده کلاهبرداری خودروها نشان می دهد بسیاری از افراد با طمع چند درصد سود کمتر در خریدهای لیزینگ، به جای خرید خودرو از شرکت های معتبر، به سراغ شرکت هایی رفته اند که مدتی بعد تعطیل شده و پول و سرمایه خود را با خود برده اند.

تبلیغات مجازی

این روزها تبلیغات آنلاین بیش از هر زمان دیگری واقعی شده است. به خصوص اگر این تبلیغات در صفحات محبوب و یا توسط اینفلوئنسرها و افراد مشهور انجام شود. در پرونده‌های کلاهبرداری خودرو، وقتی از بازنده‌ها می‌پرسند چگونه به یک شرکت نوپا که یک شبه راه‌اندازی شده و وعده فضایی برای فروش خودرو می‌دهد اعتماد کرده‌اند، معمولاً می‌گویند که به آن اعتماد کرده‌اند، زیرا برخی از افراد مشهور این شرکت را تبلیغ کرده‌اند. یا گفته می شود در فلان صفحه مجازی با این شرکت آشنا شدم و چون قبلاً از طریق این صفحه محصول دیگری را خریداری کرده بودم، همچنان به آن اعتماد کردم. بدون اطلاع از اینکه تبلیغ کننده معمولا هیچ تحقیقی در مورد تبلیغ کننده انجام نمی دهد و فقط برای درآمد بیشتر تبلیغ می کند.

غول های کلاهبردار

برخی از کلاهبرداران خودرو پیچیده تر از دیگران هستند. همانطور که از همان ابتدا قصد دارند افراد بیشتری را فریب دهند و در نهایت ممکن است هزاران نفر را به دام بیاندازند. ظاهر آراسته، تبلیغات گسترده و واگذاری چندین خودرو برای جلب اعتماد مشتریان از مهمترین ترفندهای این دسته از کلاهبرداران است. آنها همچنین اعلام می کنند که به دلیل قرارداد و ارتباطی که با شرکت های خودروسازی یا واردکننده خودرو دارند، حتی می توانند خودرو را با قیمتی کمتر از قیمت کارخانه به مشتریان خود بفروشند. قولی که باید در آن شک کرد. برخی از آنها ادعا می کنند که خودروها را در بسته های مثلاً هزار دستگاهی از سازنده دریافت می کنند و به همین دلیل می توانند خودرو را با قیمت کمتری بفروشند. نمونه ای از این شرکت ها پرونده کلاهبرداری بود که چندی پیش در استان گلستان تشکیل شد که در آن صدها نفر با وعده های شرکت پول خود را به حساب مدیر شرکت واریز کردند اما پس از مدتی سرگردانی متوجه شدند که فریب خوردند و طرف یک باند کلاهبرداری بودند.

شرکت های معروف

برخی از شرکت هایی که نام آنها به عنوان کلاهبردار ذکر شده است، شرکت های معروفی هستند. مثل جواهر ماشین خورشید؛ شرکتی که در دهه ۹۰ توانست با انجام انواع تبلیغات نامی برای خود دست و پا کند. این شرکت اقدام به پیش فروش انواع خودرو کرده و قول فروش خودروها را با اقساط بلند مدت و سود کم داده است. قولی که مدتی محقق شد. مشتریانی که از این طریق از نگین خودرو خرید می کردند راضی بودند و رضایت آنها نوعی تبلیغ برای شرکت بود و مشتریان جدیدی برای آن ایجاد می کرد. اما این یک کلاهبرداری است. به این ترتیب کلاهبرداران با سرمایه مشتریان خود به تعدادی از مشتریان خودرو می فروشند اما وعده و وعید آنها به مشتریان بعدی داده می شود اما چون چرخه ثبت نام خودرو ادامه دارد، روزانه پول زیادی به حساب بانکی آنها واریز می شود. ، و مدتی با وعده و وعید مشتریان خود هستند. آنها را سر کار می گذارند و در نهایت فرار می کنند.

کلاهبرداری محض

تمام ترفندهای ذکر شده در این گزارش مختص کلاهبردارانی بود که معمولاً متواری می شوند، اما برخی دیگر از کلاهبرداران نیز هستند که با علم به مسائل حقوقی، مشتریان خود را به گونه ای به دام می اندازند که هیچ راه گریزی ندارند. یکی از این موارد این است که بندهای قانونی در قرارداد اولیه درج شده است و مشتریانی که از یک سو مشتاق خرید خودرو هستند و از سوی دیگر به مسائل حقوقی آشنایی ندارند، بدون توجه به قرارداد اقدام می کنند. این نکات در این شرایط شرکت مدعی است حداقل پیش پرداخت در قرارداد قید شده و مدعی است خریدار باید پول بیشتری را واریز کند.

یا زمانی که حداقل مدت زمان تحویل در مورد تحویل خودرو درج شده است، شرکت می تواند تا زمانی که بخواهد، تحویل خودرو را به تاخیر بیندازد. این شرایط ممکن است باعث شود خریدار از خرید خودرو صرف نظر کند و آن زمان است که شرکت طبق قرارداد از خریدار ضرر انصراف دریافت می کند.

جدیدترین کلاهبرداری

آخرین مورد کلاهبرداری خودرویی که باعث شد پلیس در این زمینه به شهروندان هشدار دهد، کلاهبرداری ۵۰۰ میلیارد تومانی یک شرکت در کرج است. سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز در این باره می گوید: در پی ارجاع چند مال باخته به پلیس امنیت اقتصادی و طرح شکایت در رابطه با اعتماد به دو نفر که با ارائه مبالغ هنگفتی از آنها دریافت کرده بودند. حواله برای خرید خودرو با قیمت های کمتر از بازار. بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. وی ادامه می دهد: حدود ۴۰۰ شاکی هستند که مقدار زیادی از اموال خود را از دست داده اند، اما با تلاش و پیگیری های شبانه روزی ۲ متهم این پرونده کلاهبرداری که قصد خروج از کشور را داشتند شناسایی و در ۲ مورد دستگیر شدند. عملیات جداگانه در ۲ استان شمالی. کشور دستگیر شد. با وعده فروش خودرو به قیمت بازار و تحویل آن به مشتریان با قیمت کمتر، با به اصطلاح دولتی و حواله، سعی در جلب اعتماد مردم و تشویق آنها به جذب افراد دیگر و کلاهبرداری و تحقیقات تکمیلی داشتند. در این زمینه ادامه دارد. سردار هداوند همچنین به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد نابجا به این گونه شرکت ها پرهیز کرده و مراقب هرگونه خرید، تنظیم قرارداد و پرداخت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا