اقتصاد جهان

شیائومی از اولین خودروی برقی رونمایی کرد + عکس

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، شرکت چینی گوشی های هوشمند شیائومی روز پنجشنبه از اولین خودروی الکتریکی خود رونمایی کرد و اعلام کرد که به یکی از پنج خودروساز بزرگ جهان تبدیل خواهد شد.

این خودروی سواری الکتریکی که SU7 نام دارد و دو حرف اول آن به معنای Speed ​​Ultra است، همان مدلی است که رئیس شیائومی، لی جون، آن را خودرویی با فناوری «سوپر موتور الکتریکی» توصیف کرده است. ادعا می کند که شتاب آن از خودروهای تسلا و خودروهای برقی پورشه بیشتر است.

اما این خودرو که انتظار می‌رود تا چند ماه دیگر به فروش برسد، در زمانی عرضه می‌شود که بازار خودروی چین، بزرگ‌ترین بازار جهان، با مازاد ظرفیت و کاهش تقاضا دست و پنجه نرم می‌کند که منجر به قیمت‌های رقابتی شده است.

البته این شرایط مانع از بیان جاه طلبی های مدیرعامل شیائومی نشده است.

وی در مراسم رونمایی از این خودرو گفت: با تلاش و کوشش در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده به یکی از پنج خودروساز برتر دنیا تبدیل خواهیم شد و تلاش می کنیم در کل صنعت خودروسازی چین را ارتقا دهیم.

لی جون در ادامه افزود که برنامه‌های این شرکت خودروسازی شامل ساخت «خودروی رویایی قابل مقایسه با پورشه و تسلا» است.

همچنین انتظار می‌رود که SU7 به دلیل سیستم عامل مشترک با گوشی‌های محبوب شیائومی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی مورد توجه مشتریان قرار گیرد. درایورهای آن دسترسی یکپارچه به مجموعه برنامه های تلفن همراه موجود این شرکت خواهند داشت.

بیل روسو، مدیر عامل شرکت مشاوره خودرو در شانگهای گفت: شیائومی یک برند لوازم الکترونیکی مصرفی است که صدها میلیون طرفدار یا صدها میلیون عضو در اکوسیستم دستگاه های هوشمند خود دارد.

به این ترتیب، خودروهای برقی شیائومی زمانی که خودرو به یک دستگاه هوشمند تبدیل می شود، شانس خوبی برای برتری دارند.

SU7 در دو نسخه عرضه خواهد شد – یکی با برد ۶۶۸ کیلومتر (۴۱۵ مایل) با یک بار شارژ و دیگری با برد ۸۰۰ کیلومتر. برای مقایسه: مدل S تسلا تا ۶۵۰ کیلومتر برد دارد.

قیمت خودروی الکتریکی جدید شیائومی هنوز اعلام نشده است. لی گفت که قیمت “در واقع کمی بالا خواهد بود، اما این قیمتی است که هر کسی فکر می کند موجه است.”

با توجه به اینکه چین یکی از سردترین سال های خود را تجربه می کند، SU7 همچنین به دنبال جذب مشتریانی است که نگران سرمای زمستان هستند.

لی تاکید کرد که این خودروها در دمای پایین به سرعت شارژ می شوند و مجهز به فناوری پیشرفته ای هستند که به آن ها اجازه می دهد در شرایط سختی مانند بارش برف، موانع را شناسایی کنند.

وی همچنین گفت که قابلیت های خودران خودروهای شیائومی در خط مقدم این صنعت خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا