اخبار اقتصاد ایران

شیائومی این خودرو را روی دست پورشه و تسلا می‌زند!

شیائومی می گوید SU7 عملکرد بهتری نسبت به پورشه دارد و از فناوری بیشتری نسبت به تسلا استفاده می کند.

ایران تحلیل به نقل از زومیت، شیائومی که زمانی نامش یادآور بهترین گوشی مقرون به صرفه و بهترین گوشی میان رده بود، حالا با اولین خودروی برقی خود برای سالمندان تلاش می کند تا جایی برای خود ثبت کند. شیائومی SU7 (در زبان چینی Su-Chi تلفظ می شود) که امروز رونمایی شد، نتیجه کار طراحان سابق BMW و مرسدس بنز است.

لی جون، مدیرعامل شیائومی در مراسم صبح امروز ادعا کرد که اولین خودروی الکتریکی این شرکت از نظر عملکرد از خودروهای پورشه پیشی خواهد گرفت و از فناوری‌های بیشتری نسبت به خودروهای پرچمدار تسلا برخوردار است.

شیائومی SU7 یک خودروی سدان مبتنی بر معماری انحصاری مودنا است که از موتور الکتریکی HyperEngine تا ۲۱۰۰۰ دور در دقیقه استفاده می کند و شاسی آن با دستگاه های ریخته گری پیشرفته تری نسبت به تسلا ساخته شده است.

چند ماه دیگر طول می کشد تا شیائومی قیمت SU7 را اعلام کند. این شرکت می گوید که مدل پیشرفته تر آن، SU7 Max، می تواند تا ۸۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند و در ۲.۷۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این شتاب باعث می شود SU7 Max بهتر از تسلا مدل S و پورشه تایکان توربو باشد.

سیستم اطلاعات سرگرمی شیائومی SU7 مبتنی بر سیستم عامل HyperOS و شامل مانیتورهای عقب است. این خودرو دارای ۲۳ بلندگوی داخلی با استاندارد Dolby Atmos بوده و از اینترنت اشیا پشتیبانی می کند.

به گفته شیائومی، خودروی SU7 در انواع مختلف دارای یک یا دو پردازنده NVIDIA Drive Orin و مجموعه ای از سنسورها برای دستیابی به یک سیستم خودران پیشرفته است.

یکی از ویژگی های هیجان انگیز تسلا، سیستم کمک راننده FSD است که رانندگی خودکار را امکان پذیر می کند. امروز شیائومی در ویدئویی نشان داد که چگونه SU7 می تواند در خیابان شلوغ با موانع مختلف حرکت کند و حتی بدون دخالت راننده پارک کند. شیائومی ادعا می کند که سنسورهای SU7 می توانند با هوای برفی و بارانی کنار بیایند.

شیائومی می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۲۴ تست‌های رانندگی خودران را در ۱۰۰ شهر چین انجام دهد. مشخص نیست که مقامات محلی چه زمانی به خودروهای خودران در سراسر کشور اجازه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا