محیط زیست

شینا انصاری رئیس جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست شد + سوابق

به گزارش خبرگزاری افق میهن، شینا انصاری متولد ۱۳۵۲ و دارای دکترای مدیریت محیط زیست است. وی با حکم رئیس جمهور به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.

انصاری یکی از مدیران حوزه محیط زیست است که از رشته کشاورزی در حوزه تحصیلات آکادمیک وارد محیط زیست شد، وی دوره کارشناسی خود را در رشته مهندسی کشاورزی و گیاه پزشکی در سال ۱۳۷۵ در دانشگاه بوعلی سینا در سال ۱۳۷۵ به پایان رساند. همدان و در سال ۱۳۷۸ مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد. وی مدرک مهندسی کشاورزی خود را در رشته آسیب شناسی گیاهی از گروه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرد.

پایان نامه دکتری وی با عنوان توسعه استراتژی های زیست محیطی برای مدیریت سموم ارگانوفسفر برنج در استان مازندران انجام شده است، انصاری در سال ۱۳۷۹ در آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست پذیرفته شد و به عنوان کارشناس محیط زیست در این سازمان استخدام شد. اسفند وی در سال ۱۳۸۰ به عنوان رئیس اداره تازه تاسیس محیط زیست شهرستان ری و در سال ۱۳۸۳ به سمت رئیس اداره محیط زیست استان تهران و سپس به عنوان معاون اداره کل محیط زیست استان تهران منصوب شد. وی در سال ۱۳۸۸ به سمت معاون فنی اداره کل محیط زیست استان البرز و در سال ۱۳۹۱ به عنوان مدیرکل دفتر جامع پایش آلودگی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.

استقرار سامانه پایش کیفیت هوای کشور، گسترش پایش آلاینده های زیست محیطی، ارتقای وضعیت آزمایشگاه های دارای گواهی زیست محیطی، بهبود عملکرد بیان خود صنایع و تدوین چندین استاندارد شاخص زیست محیطی و مشارکت در تهیه قانون هوای پاک و آیین نامه اجرایی آن، قانون حفاظت از خاک و … از مهمترین فعالیت های انصاری در دوره ۶ ساله مسئولیت وی بوده است. مدیرکل دفتر نظارت جامع.

انصاری دو دوره تخصصی پایش آلودگی هوا و گازهای گلخانه ای را در ژاپن در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ گذرانده است. دوره های تغییر اقلیم و ساختمان های سبز (سنگاپور)، محیط زیست دریایی منطقه راپی (امارات متحده عربی)، حفاظت از لایه ازن (ژاپن) و همچنین فناوری های سبز (اتریش) از دوره های آموزشی در خدمت ایشان می باشد.

وی تالیف چندین کتاب در زمینه محیط زیست و همچنین مقالات تخصصی در مجلات علمی و یادداشت های متعددی درباره مسائل و مشکلات زیست محیطی کشور از وی در روزنامه ها به چاپ رسیده است.

وی همچنین در سال ۱۳۹۷ به عنوان مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران منصوب شد.

انصاری در روند انتخاب رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از مهمترین موضوعات، اشاره به برنامه های وی است. نارضایتی آب و انرژی نیز مهمترین مشکلات کنونی، تامین پایدار سوخت پاک، اجرای کامل قانون هوای پاک و کنترل گرد و غبار است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی معتقد است باید در سازمان حفاظت محیط زیست و دولت در راستای شفافیت، قانون مداری و پاسخگویی حرکت موثری انجام دهیم و موضوع دسترسی آزاد به اطلاعات بسیار مهم است.

انصاری استفاده از تجربیات روز دنیا در حوزه محیط زیست، مدیریت پسماند، فاضلاب، تقویت جایگاه صندوق ملی محیط زیست و افزایش سرمایه گذاری در کسب و کارهای سبز را از مهم ترین موضوعات مورد توجه خود اعلام کرد.

انصاری با این انتصاب هفتمین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور پس از ارتقای سمت اداری خود به معاونت ریاست جمهوری محسوب می شود.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا