ترندهای روز

شیوه عجیب تحلیل «بازی تاج و تخت» در شبکه ۴

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

مجری و کارشناس برنامه «توسعه» شبکه چهار، سریال «بازی تاج و تخت» را از منظر فلسفی بررسی کرد و رفت.

منتظر تیتراژ پایانی بودیم که راوی از «ولایت» «الله» صحبت کرد و بعد از آن نوای یا حیدر و اذان پخش شد! هدف سازندگان برنامه چنین ایده درخشانی است! این برای یادآوری این بود که در بازی سیاست و قدرت، اصالت از آن خدا و برگزیدگان اوست.

«امتداد» محصول مرکز سیمرغ است. همان جایی که مدیران فعلی شروع کرده اند و شعار تحول آفرینشان گوش ها را کر کرده است. اما در عمل تلویزیون ایدئولوژیک تر شده است و این مورد جدید، جدید و شگفت انگیز است. سازندگان برنامه «توسعه» چه نظری داشتند؟ آیا می خواستند با پخش اذان و نوایی یا حیدر آثار مخرب «بازی تاج و تخت» را از ذهن ایرانیان پاک کنند؟ در نهایت مجری و کارشناس گفت: ما تحت تاثیر قدرت نرم سریال هستیم!

بله، می دانیم که سریال صرفا سرگرمی نیست و پر از نکات فرامتنی است. کارشناسان کشورهای دیگر نیز این را گفته اند. مجری برنامه (رامین پورمند) و کارشناس (سهیل سلیمی) نیز نظرات خود را درباره رابطه «بازی تاج و تخت» با قدرت و سیاست بیان کردند که ما قصد قبول یا رد آن را نداریم. ما در گره زدن سریال به مسائل معنوی گیر کرده ایم که اگر یک آدم عاقل در گروه بود اجازه نمی داد چنین اتفاق نابخردانه ای رخ دهد. دوستان حالا که یک سریال پرمخاطب را تمام کردند خیالشان راحت باشد و خیالشان راحت باشد روی تختی که توانسته اند از فرهنگ و مذهب و سیاست محافظت کنند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا