طلا و ارز

صابون گلنار و پودر لباسشوئی 100 درصد گران شدند/ انجمن صنایع شوینده افزایش قیمت را تکذیب کرد!

در حالی که نظرسنجی های میدانی افزایش قیمت محصولات مواد شوینده مانند صابون گلن و پودر شستشو را تأیید می کند ، انجمن صنعت مواد شوینده چندین بار از داشتن سطح بازار خودداری کرده است.

افزایش قیمت در مواد شوینده ، بازار مواد آرایشی به این دلیل اتفاق می افتد که قیمت ها ماهانه ماهانه افزایش می یابد ، بازار برای مدتی آرام است. با این حال ، بررسی میدانی نشان می دهد که روند صعودی قیمت ها در سه ماه اول سال ادامه خواهد یافت و فشار مستقیم روی مصرف کننده است.

گزارش های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت بسیاری از محصولات با پروفایل های بالا در این زمینه فروردین به خرداد ۱۴۴۴۰ با رشد قابل توجهی همراه بود. افزایش قیمت زمانی حاصل شد که انجمن های تجاری مربوطه اخبار مربوط به مناسبت های گران قیمت را رد کردند. در چنین شرایطی ، بررسی علل و علل این هزینه ها ، به ویژه مشکلات ساختاری مانند تأمین ارز و هزینه های تولید ، به طور فزاینده ای اهمیت می یابد.

موج قیمت مواد شوینده از کجا شروع شد؟

تاریخ افزایش قیمت برای مواد شوینده ، مواد آرایشی تا ۱ دی ۱ در آن زمان ، Alireza Kiani Azarbayjani ، معاون رئیس انجمن Wegers ، Cosmetics ، تقاضا برای تولید کنندگان برای افزایش قیمت مواد شوینده ۵ ٪ اعلام کرد.

این درخواست بالاخره در است بهمن ۲ به نتیجه رسید و قیمت مواد تمیز کننده بین ۲ تا ۵ درصد افزایش یافت. اگرچه انتظار می رفت که قیمت ها برای مدت طولانی ثابت باقی بمانند ، اما این اتفاق نیفتاد.

بازار مواد شوینده چیست؟

بررسی میدانی اخبار تجاری از قیمت بازار مواد شوینده ، نشان می دهد که پودر ماشین لباسشویی ۲ گرم است فروردین ۲ ، ۲ هزار تومن ، اکنون ۲ درصد تا ۶۰۰۰ تومن.

نرخ پودر دستی نیز در محدوده ۴۰۰۰ تومانس بود که در حال حاضر ۴۰۰۰ دلار است. این وضعیت ۵ ٪ افزایش قیمت این محصول را نشان می دهد فروردین به خرداد ۱ است.

میانگین میزان شستشوی ۲.۷ کیلوگرم در ماه اول سال ۶۰۰۰ تومانس بود که هم اکنون با قیمت ۲ درصد در دسترس مصرف کننده است.

مایع جنایی من نیز در اوایل سال جاری در مغازه ها ارائه شد ، اما اکنون و اکنون ۷۵ روز پس از آغاز سال ، قیمت این محصول ۵ ٪ رشد کرده و به ۷۰۰۰ تومان رسیده است.

قیمت یک مایع ظرفشویی ادبی در این دوره از ۴۰۰۰ تومانس به ۴۰۰۰ تومن افزایش یافته است ، به این معنی که این محصول ۵ درصد افزایش یافته است.

صابون Golnar نیز فروردین ۲ ، با قیمت متوسط ​​۱۲۰۰۰ تومن در هر شماره ، در دسترس مصرف کننده بود ، اما اکنون قیمت آن به هر شماره به ۶۰۰۰ تومان رسیده است. قیمت بسته این محصول نیز ۷۵،۰۰۰ تومن بود ، اما اکنون با نرخ ۴۰۰۰ تومان در خرده فروشان ارائه می شود که این نشان دهنده رشد دو برابر آن است.

صابون لوکس نیز در این دوره از سه ماه ۵ درصد افزایش یافت و به ۴۰۰۰ تومن به ۴۰۰۰ تومن رسید.

انجمن صنعت مواد شوینده به افزایش قیمت مواد شوینده در دو برابر تکیه داد

انجمن مواد شوینده ایرانی ، لوازم آرایشی در ایران اردیبهشت ۲ ، خبر افزایش قیمت مواد شوینده ۵ درصد و در سال دوم گفته شد.

این انجمن خرداد ماه دوباره خبر افزایش قیمت مواد شوینده را رد کرد و در بیانیه ای گفت که هیچ برنامه ای برای تغییر قیمت وجود ندارد. به گفته انجمن مواد شوینده ، مواد آرایشی ، تولید کنندگان همچنان به دستورالعمل های محافظت از مصرف کننده می پردازند.

شرکت مواد شوینده ، لوازم آرایشی ، شاید در چند روز گذشته ، چندین بار قیمت قیمت مواد شوینده را رد کرده است ، اما نظرسنجی های میدانی یک گواهی قوی و مستند بر افزایش قیمت مواد شوینده در سه ماه گذشته بوده است.

واگذاری ارز بزرگترین مشکل برای فعالان مواد شوینده است

دلایل مختلف فعالان تولید مواد شوینده برای افزایش نرخ این محصول در بهمن ۱ ذکر شد که یکی از مهمترین دلایل آن به مشکلات ارزی اشاره دارد.

مانند Alireza Kiani Azarbayjani ، معاون رئیس انجمن مواد شوینده ، مواد آرایشی ، Tasnim ، گفت: مشکل اصلی در صنعت عدم تکلیف ارز است. به دلیل عدم هماهنگی بین بانک مرکزی و وزارت بهداشت ، حداقل ارز مورد نیاز حتی تأمین نمی شود و این می تواند منجر به یک بحران جدی تر شود.

جدا از مشکلات واگذاری ارز ، فعالان با مشکلاتی مانند تغییر تغییرات دوره ، افزایش هزینه های تولید ، انرژی ورودی و غیره سروکار دارند.

براساس این گزارش ، افزایش قیمت محصولات مواد شوینده دوباره در صورتی رخ داده است که مؤسسات تجاری و تولیدی بارها از تصمیمات گران قیمت خودداری کنند. این تضاد بین الزامات رسمی و معاملات بازار نه تنها اعتماد عمومی را تضعیف می کند ، بلکه سؤالات جدی در مورد شفافیت طراحی و اطلاعات سیاسی در این زمینه ایجاد می کند. به نظر می رسد که سیاست حمایت از مصرف کننده فقط در سطح اظهارات باقی مانده است و در عمل هیچ تغییر قابل توجهی در روند قیمت وجود ندارد.

از طرف دیگر ، مشکلات ارزی و افزایش هزینه های تولید ممکن است دلایل اصلی دلایل گران باشد ، اما عدم وجود مکانیسم های نظارتی مؤثر ، تضاد بین تصمیمات و اظهارات توسط سازندگان تصمیم گیری و عدم پاسخ شفاف به نوسانات قیمت را فراهم کرده است.

از این گذشته ، آنچه برای مردم مضر است ، انتقال کامل فشار اقتصادی به مصرف کننده است که هر روز بدون نیاز به انتخاب یا جایگزینی در معرض تورم جدید قرار می گیرد. اگر قیمت ها و وضعیت بازار اصلاح نشود ، این شرایط می تواند منجر به بی اعتمادی گسترده تر و تشدید نارضایتی مردم شود.

برای تحقیقات بیشتر ، قیمت قیمت مواد شوینده در کمتر از ۴ ماه دوباره افزایش یافته است ، در اخبار تجاری مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا