اخبار اقتصاد ایران

صاحبان خودروهای بالاتر از ۳.۵ میلیارد تومان سال آینده باید مالیات بدهند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به سقف معافیت مالیاتی ۱۲ میلیون تومانی حقوق بگیران برای سال آینده گفت: برای ویلاهای بالای ۳۵ میلیارد تومان و خودروهای بالای ۳.۵ میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته شده است.

ایران تحلیل به نقل از تسنیم، مهرداد گودرزوند چگینی درباره معافیت های مالیاتی بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: توافقات خوبی بین دولت و مجلس انجام شده است و در خصوص معافیت مالیاتی حقوق کارکنان تا سقف ۱۴۴ میلیون تومان به ازای هر سال. سال – ماهانه ۱۲ میلیون تومان – معافیت در نظر گرفته شد.

افرادی که از سامانه پرتال استفاده می کنند سالانه تا ۱۴۴ میلیون تومان و افرادی که از سامانه استفاده نمی کنند نیز ۱۰ میلیون تومان در ماه معافیت مالیاتی دریافت می کنند.

وی افزود: برای خانه ها و ویلاهایی که بیش از ۳۵ میلیارد تومان قیمت دارند و همچنین خودروهای لوکس بالای سه و نیم میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته شده است.

گودرزوند چگینی ادامه داد: کارگاه های زیر ۵ نفر مشمول معافیت های قبلی هستند و حقوق بالای ۱۲ میلیون تومان نیز مالیات استانی دارد.

این نماینده مجلس در گفت و گو با رادیو گفتگو خاطرنشان کرد: افرادی که درآمد بیشتری دارند به همان میزان مالیات پرداخت می کنند و از سایرین بر اساس معافیت مالیات اخذ نمی شود.

گودرزوند چگینی با اشاره به اینکه نرخ افزایش ۳۵ درصدی برای حقوق های بالا در نظر گرفته شده و هر چه این افزایش بیشتر باشد درصدها افزایش می یابد، گفت: در حوزه مالیات باید به توزیع ثروت دست پیدا کنیم که یکی از راه های این امر است. جمع آوری مالیات .

بنابراین کسانی که درآمد بیشتری دارند مالیات بیشتری می پردازند و کسانی که حقوق کمتری دارند مالیات کمتری دریافت می کنند.

وی افزود: تمهیدات لازم برای عدم اخذ مالیات از مشاغل خرد و کم درآمد اندیشیده شده است و گسترش ما به کسبه و مغازه داران استفاده از تنور و درب مخصوص فروشگاه است. زیرا اگر این سامانه به شبکه مالیاتی متصل شود به عدالت نزدیکتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا