اقتصاد جهان

صادرات فولاد چین رکورد 8 ساله را می زند

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، روزنامه فایننشال تایمز روز یکشنبه در گزارشی پیش بینی کرد که صادرات فولاد چین در سال جاری به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ خواهد رسید.

در این گزارش آمده است: عرضه فولاد ارزان قیمت چین به جهان خطر تشدید تنش های تجاری جهانی را به دنبال دارد.

بر اساس گزارش موسسه مشاوره MySteel که دفتر مرکزی آن در شانگهای قرار دارد، چین، بزرگترین تولید کننده فولاد جهان، انتظار می رود در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۰۰ میلیون تن فولاد صادر کند.

ویویان یانگ سردبیر نشریه این موسسه در این گزارش گفت: صادرات فولاد در سال جاری تاکنون به بالاترین حد خود در تاریخ (این کشور) رسیده است.

وی پیش بینی کرد کل صادرات فولاد چین در کل سال ۱۰۰ تا ۱۰۱ میلیون تن باشد که سومین صادرات بالاتر در تاریخ این کشور است.

کاهش تقاضای داخلی در چین که بیش از ۵۰ درصد از تولید جهانی فولاد را تشکیل می دهد، تولیدکنندگان این کشور را به صادرات بیشتر به آسیای جنوب شرقی و به طور فزاینده ای به اروپا سوق داده است.

ایان روپر، استراتژیست کالا در آستریس مشاوره ژاپن، گفت: چین سیل فولاد خود را به جهان می فرستد و قیمت ها را پایین می آورد.

او پیش‌بینی کرد که کشورها برای محافظت از تولیدکنندگان داخلی خود در برابر رقابت بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان واکنش نشان خواهند داد.

در همین حال، کشورهای نوظهور مانند مکزیک و برزیل تعرفه های واردات این محصول را در سال جاری افزایش داده اند، در حالی که کشورهای دیگر مانند ویتنام و ترکیه تحقیقات جدیدی را آغاز کرده اند.

ایالات متحده تعرفه های خود را بر واردات فولاد چین سه برابر کرد و اتحادیه اروپا در ماه مه تحقیقاتی را در مورد محصولات فولادی با پوشش چینی آغاز کرد.

کانادا هفته گذشته تعرفه های جدید فولاد را اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا