اقتصاد جهان

صادرات نفت عربستان به کمترین رقم در 1 سال گذشته رسید

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، موسسه جودی روز پنجشنبه اعلام کرد که صادرات نفت خام عربستان در ماه جولای به کمترین میزان خود در یک سال گذشته رسیده است.
صادرات نفت عربستان در ماه جولای به ۵.۷۴۱ میلیون بشکه در روز رسید که کمترین میزان از اوت ۲۰۲۳ است. عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت خام در جهان است.
تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس اوایل این ماه توافق کردند که افزایش تولید برنامه ریزی شده خود را در ماه های اکتبر و نوامبر به تعویق بیاندازند و در صورت لزوم تولید نفت را کاهش دهند.
صادرات نفت خام عربستان در ماه جولای حدود ۵.۱ درصد کاهش یافت، در حالی که در ژوئن ۶.۰۴۷ میلیون بشکه در روز صادر شد.

در همین حال، تولید نفت این کشور به ۸.۹۴۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافت. این رقم در ماه ژوئن برابر با ۸.۸۳۰ میلیون بشکه در روز بود.

داده‌های موسسه جودی نشان می‌دهد که فرآوری نفت در پالایشگاه‌های سعودی ۰.۰۲۶ میلیون بشکه در روز کاهش یافته و به ۲.۳۹۷ میلیون بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که نفت خام با سوخت مستقیم به ۷۶۹ هزار بشکه در روز رسیده است که ۲۱۱ هزار بشکه افزایش یافته است.
ریاض و سایر اعضای اوپک گزارش صادرات ماهانه خود را برای انتشار در وب سایت موسسه جودی ارسال می کنند.
عربستان سعودی در ماه اکتبر به دلیل تقاضای ضعیف در منطقه، قیمت رسمی فروش نفت سبک عربی به آسیا را به پایین ترین سطح خود در سه سال اخیر کاهش داد.
هم اوپک و هم آژانس بین المللی انرژی پیش بینی های خود را برای رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴ کاهش داده اند.
نگرانی ها در مورد تقاضای چین بر دورنمای بازار نفت تاثیر گذاشته است. در ماه اوت، تولید پالایشگاه ها در آن کشور ۶.۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و پنجمین ماه متوالی کاهش تولید را رقم زد.
انتهای پیام/۲۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا