اخبار اقتصاد ایران

صادرات چای ایران به ۲۳ کشور آغاز شد | کارخانجات چای در گیلان ظرفیت صادرات دارند

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه سالانه حدود ۱۲ هزار تن چای ایرانی صادر می شود، گفت: مقصد چای ایرانی کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی است و سال گذشته ۱۵ هزار تن چای ایرانی صادر شد.

افق میهن، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور امروز در بازدید از کارخانه های چای فومن و صادرات ۱۲ کانتینر چای از گیلان به آسیای میانه با بیان اینکه درب صادرات چای باز شده است، گفت: افتتاح شد و کارخانه های چای در استان گیلان که ظرفیت صادرات دارند این کار را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۲ هزار تن چای ایرانی صادر می شود، گفت: مقصد چای ایرانی به بیست و سه کشور جهان از جمله کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی است که سال گذشته ۱۵ هزار تن چای ایرانی صادر شد.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به درآمدهای ارزی صادرات چای ایران افزود: صادرات چای ایرانی به مقاصد مورد نظر در کشورهای همسایه و اروپا سالانه ۲۰ میلیون دلار است که تلاش می شود این صادرات انجام شود. و درآمد ارزی مستمر است.

صاحبان کارخانه های چای نیز می گویند از نظر خرید چای ایرانی در بازارهای بین المللی مشکلی وجود ندارد اما زیرساخت های صادراتی مشکلاتی را بر سر کارخانجات چای و صادرکنندگان قرار می دهد که مسئولان باید این مشکل را حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا