اقتصاد جهان

صادرات گاز ایران به ترکیه حداقلی شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) مجموع صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه در ۱۰ ماهه امسال را ۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

صادرات گاز ایران به ترکیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد کاهش داشته است. ایران بین ژانویه تا اکتبر سال گذشته ۷ میلیارد و ۷۴۶ میلیون متر مکعب گاز به ترکیه صادر کرده است.

تحلیل یورواستات از صادرات ماهانه گاز طبیعی ایران به ترکیه نشان می دهد که صادرات گاز ایران به این کشور در چهار ماه گذشته به حداقل رسیده و ایران در این مدت تنها حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز به این کشور صادر کرده است.

در حالی که ایران در سال های اخیر به طور متوسط ​​بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ میلیون متر مکعب گاز به ترکیه صادر کرده است، صادرات گاز ایران به ترکیه در جولای ۲۰۲۳ به صفر رسید. ایران در ماه گذشته ۴۱۹ میلیون متر مکعب گاز به این کشور صادر کرده است.

صادرات گاز ایران به ترکیه در ماه اوت از ۷۴ میلیون متر مکعب فراتر نرفت. آمار جدید یورواستات نشان می دهد که ایران در سپتامبر ۲۰۲۳ نیز همین وضعیت را خواهد داشت شهریور امسال هیچ گازی به ترکیه صادر نکرده است و در ماه اکتبر هم همینطور مهر همچنین تنها ۱۲۸ میلیون متر مکعب گاز به این کشور فروخته شد. در اکتبر ۲۰۱۲، ایران ۶۷۱ میلیون متر مکعب گاز به ترکیه صادر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا