اقتصاد جهان

صادرات 2.5 میلیارد دلاری ترکیه به ایران در 10 ماه

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، آمار منتشر شده از سوی اداره آمار ترکیه نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ده ماهه نخست سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.

مبادلات تجاری بین دو کشور که در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ ۵.۳ میلیارد دلار گزارش شده بود، در ۱۰ ماهه اول سال جاری به ۴.۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

در این مدت صادرات ترکیه به ایران افزایش و واردات این کشور از ایران کاهش یافته است. ترکیه بین ژانویه تا اکتبر سال گذشته کالاهایی به ارزش ۲.۴۹ میلیارد دلار به ایران صادر کرده است. این رقم به ۲.۵۵ میلیارد دلار رسیده است که نشان دهنده رشد ۳ درصدی در ۱۰ ماهه اول سال جاری است.

این در حالی است که واردات ترکیه از ایران در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد کاهش داشته و به ۱.۸۵ میلیارد دلار رسیده است. ترکیه در ده ماهه نخست سال گذشته ۲.۸۱ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده است.

* رشد ۲۵ درصدی صادرات ترکیه به ایران در اکتبر ۲۰۲۳

بر اساس این گزارش، صادرات ترکیه به ایران در دهمین ماه سال جاری با رشد ۲۵ درصدی به ۳۴۷ میلیون دلار رسید. واردات ترکیه از ایران نیز در این ماه ۲۳ درصد کاهش یافت و به ۱۶۳ میلیون دلار رسید. ترکیه در مهرماه سال گذشته ۲۷۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده و ۲۱۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است.

مجموع مبادلات دو کشور در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴ درصد افزایش به ۵۱۰ میلیون دلار رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا