ترندهای روز

صاعقه همچنان قربانی می‌گیرد | سایت ایران تحلیل

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

روز جمعه چهارم خرداد ماه بر اثر اصابت صاعقه یک نفر جان خود را از دست داد و دو مجروح به دست اورژانس بر جای گذاشت. به گفته داریوش تقی لو رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان پس از تماس با اورژانس ۱۱۵ دو کد آمبولانس از پایگاه های اسپانج و ایدلو به محل ارسال شد و پس از بررسی های اولیه مشخص شد که بر اثر اصابت صاعقه در ارتفاعات روستای قرهکل (جاده ماهانشان) دو نفر کشته شدند. مجروح شدند و یک پسر ۱۰ ساله نیز جان خود را از دست داد. رعد و برق در شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی نیز قربانی گرفت که از سوی ورسینگ حبیب خدایی فرمانده انتظامی شهرستان ورزقان اعلام شد. این کشاورز ۶۰ ساله اهل روستای کبود گنبد از توابع دهستان خاروانا شهرستان ورزقان بود. در قم اگرچه خوشبختانه صاعقه و رعد و برق جان خود را از دست نداد، اما دو پست ۶۳ کیلوولت (قم مرکزی و مهدیه) توسط شرکت توزیع نیروی برق استان قم از مدار خارج شد. به گفته مدیرعامل این شرکت بر اثر این حادثه در برخی نقاط قم دچار مشکل برق شد که در پی آن نیروهای شرکت توزیع نیروی برق استان قم و عوامل برق منطقه ای تهران برای رفع مشکل شروع به کار کردند.

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه سیل از ابتدای سال تاکنون بیشترین سهم را در مرگ و میر در بین سایر بلایای طبیعی داشته است، گفت: تعداد فوتی های ناشی از سیل ۳۵ نفر بوده است. طوفان نیزیکی نیز ۴۱ نفر مصدوم شدند بیمارستان.

در صورت وجود رعد و برق در صورت امکان از خانه خارج نشوید. دشت ها و کوهپایه ها در هنگام رعد و برق بسیار خطرناک هستند و بنابراین در چنین مواقعی نباید به ارتفاعات و مناطق برگردید. رعد و برق اجسامی را هدف قرار می دهد که ارتفاع بالایی دارند، بنابراین، در صورت امکان، به سمت طبقات پایینی می روند. حرکت. پناه گرفتن در درختان مرتفع هنگام برخورد صاعقه خطرناک ترین اقدام است و اگر پناهگاهی برای مراقبت از خود وجود ندارد، در کوتاه ترین درخت نزدیک پناه بگیرید. در چنین شرایطی از اشیاء فلزی دوری کنید و به آنها دست نزنید. اگر در خودرو پناه گرفته اید، به قطعات فلزی یا شیشه خودرو دست نزنید. اگر در حال ماهیگیری یا شنا هستید، به سرعت و دور از مرکز از آب خارج شوید. قرار گرفتن در نزدیکی آب و به خصوص در داخل آنها در هنگام برخورد صاعقه می تواند بسیار خطرناک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا