فرهنگ و هنر

«صبحانه با زرافه‌ها» داستانی از بخشش و رفاقت :: ایران تحلیل

کارگردان فیلم سینمایی «صبحانه با زرافه ها» گفت: موضوع داستان «صبحانه با زرافه ها» بخشش و داستان دوستی چند مرد است که از یک مراسم عروسی آغاز می شود.

به گزارش ایران تحلیل، نشست خبری فیلم صبحانه با زرافه ها در چهارمین نوبت اکران این فیلم شامگاه شنبه ۱۳۹۳ برگزار شد. بهمن- با حضور سروش صحت کارگردان، سید مصطفی احمدی تهیه کننده، خشایار محدیان تدوینگر، آرمان فیاض مدیر فیلمبرداری، مهیار علیزاده کارگردان، امیرحسین حداد آهنگساز، امین صفایی طراح صحنه و نویسنده در محل جشنواره (برج میلاد) برگزار شد. .

آرزوی ما تطبیق گنجینه ادبیات ایران و جهان است

سروش صحت کارگردان این فیلم سینمایی در این نشست گفت: من و ایمان صفایی سال هاست که با هم کار می کنیم و تمام کارهایی که تا به حال انجام داده ایم بر اساس علایق و سلیقه خودمان بوده یعنی هر چیزی که دوست داریم و به آن اعتقاد داریم. ما نوشتن را انتخاب می کنیم و در این مدت دوستان زیادی پیدا می کنیم که گروه هر یک از فیلم های ما را تشکیل می دهند. خیلی خوشحالم و خوشبختم که این گروه و بازیگران درجه یک در این فیلم حضور دارند.
صحت گفت: دنیای مدرن به اندازه کافی عجیب است، آنچه من و ایمان می نویسیم فقط جهان بینی ماست و ممکن است طنز باشد یا نباشد، جز اینکه هر چه بگویم دروغ گفته ام.

این کارگردان درباره اقتباس ادبیات در این فیلم توضیح داد: من و ایمان می خواهیم از بزرگان ادبیات ایران و جهان اعم از کلاسیک و مدرن اقتباس کنیم. چندین بار تلاش کردیم. اما این اتفاق نیفتاده است. آرزوی ما این است که بتوانیم روزی از این گنجینه ادبیات استفاده کنیم.

موضوع داستان «صبحانه با زرافه ها» داستان بخشش و دوستی چند مرد بود که در عروسی کلید خورده است. ما سه داستان در ذهن داشتیم. یکی از آنها داستان دوستی چند مرد و دیگری دوستی چند زن بود. داستان سوم در مورد دوستی زن و شوهر بود. نمی دونم میشه دومی و سومی رو ساخت یا نه. اما امیدوارم شرایط مهیا شود.

صحت با اشاره به تاثیر تجربیات زندگی در خلق آثار گفت: هر فیلم یا کتابی را که می بینیم یا می خوانیم، حتی لحظاتی که در زندگی تجربه می کنیم. چه بخواهیم و چه نخواهیم روی ذهن ما تأثیر می گذارد. باید بگویم در تولید این فیلم از طراح صحنه گرفته تا فیلمبردار و تدوینگر همه هنر خود را خرج کردند.

هر فضایی در فیلم باید روح داشته باشد

مهیار علیزاده آهنگساز «صبحانه با زرافه ها» گفت: سروش صحت و کارهای قبلی اش را خیلی دوست داشتم. فضای آثار او با دیگر فیلم ها و سریال ها متفاوت است. من دیر به این پروژه پیوستم و چهار روز فرصت داشتم تا کارم را تکمیل کنم. امیدوارم تونسته باشم کارم رو به خوبی انجام بدم.

آرمان فیاض کارگردان فیلم «صبحانه با زرافه ها» درباره تجربه حضور در این فیلم توضیح داد و گفت: از زمانی که با سروش صحت کار کردم کار با کارگردانان دیگر سخت شده است. او مرد بزرگی است و روح بزرگی دارد و مکان های تاریک درون ما را روشن می کند. من فقط راهی را که سروش نشان داده بود دنبال کردم.

امیرحسین حداد طراح صحنه و لباس توضیح داد: یک ضرب المثل معروف داریم که هر لوکیشینی باید روح داشته باشد و باید بگویم سروش صحت معلم خوبی برای من بود. به همان اندازه که از کار کردن با او در پشت صحنه لذت می بریم، به همان اندازه سخت است زیرا ورود به فضای اصلی او بسیار دشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا