فرهنگ و هنر

صدور اولین ضمانت‌نامه برای تامین مالی جمعی صنایع

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تصریح کرد:

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: در ۹ ماهه امسال با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار موضوع تامین مالی جمعی را به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم و اولین تضمین در این رابطه صادر شده است.»


ایران تحلیل –

محمدحسین مقیسه در گفتگو با مجلس سنا در خصوص نقش بورس در تامین مالی صنایع گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین چالش های صنایع کوچک در کشورهای در حال توسعه بحث تامین مالی است. بنابراین با توجه به ماهیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، اقدامات حمایتی لازم برای صنایع زیر ۵۰ کارگر انجام شود.

وی افزود: نظام بانکی به دلیل محدودیت سقف پرداختی، نمی تواند تنها سازوکار مناسب برای تامین مالی صنایع زیرمجموعه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک باشد، به همین دلیل در حال حاضر بازار سرمایه به عنوان یکی از مهمترین منابع تامین مالی بر اساس مصوبه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک محسوب می شود. ابزارهای موجود

ابزارهایی برای تامین مالی مشاغل کوچک

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تصریح کرد: بر اساس جلسات متعدد با وزارت حراست، سازمان بورس و اوراق بهادار و تولیدکنندگان در خصوص بحث تامین مالی، اکنون در حال تعریف ابزارهایی هستیم تا صنایع کوچک بتوانند تامین مالی لازم را از این طریق تامین کنند. بازار سهام و صندوق به عنوان ضامن خدمات ارائه دهد.

مقیسه در ادامه گفت: یکی از مهم ترین شاخص هایی که در خصوص تامین مالی از طریق بازار سرمایه به درستی مورد توجه قرار می گیرد، مربوط به صورت های مالی حسابرسی شده چند سال گذشته است که صنایع در این زمینه با چالش مواجه هستند.

صدور اولین ضمانت تامین مالی جمعی

وی بیان کرد: در ۹ ماهه امسال با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و برخی بسترهای تامین مالی جمعی، این مدل تامین مالی را به طور جدی در دستور کار قرار دادیم و اولین ضمانت نامه در این زمینه نیز برای آن صادر شد. یکی از صنایع و در روزهای اخیر به نفع یکی از پلتفرم های فعال در این حوزه صادر شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در ادامه بیان کرد: پیش بینی می شود در سال آینده بحث تامین مالی جمعی از بورس به صورت گسترده پیگیری شود.

مقیسه در پایان با بیان اینکه بیش از ۳۵ درصد سبد محصولات که شامل انواع ضمانت نامه ها است مربوط به حوزه دانش بنیان است، گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه از سال آینده علاوه بر با تغییر ماموریت، نام صندوق نیز از ضمانت به حمایت تغییر خواهد کرد. تبدیل شد. همچنین اساسنامه جدیدی در راستای تامین مالی مستقیم و غیرمستقیم از طریق بازار سرمایه تهیه خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا