بانک و بیمه

صدور بیش از ۲۸۰ هزار فقره چک الکترونیک| ۵۰۰ هزار نفر از چک دیجیتال استفاده می‌کنند

به گزارش ایران تحلیل و بانک مرکزی، هم اکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر در کشور از چک دیجیتال استفاده می کنند و تا امروز بیش از ۲۸۰ هزار فقره چک الکترونیکی در کشور صادر شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تمامی چک ها الکترونیکی شود. ۲۰۱۶. .

بانک مرکزی و شبکه بانکی با توجه به تکالیف قانون جدید چک و ارائه محصولات فناوری محور، چک الکترونیکی را به عنوان محصول جدید در شبکه بانکی معرفی کردند و این محصول روانه بازار شد. آبان ماه ۱۴۰۱ توسط سه بانک فاش شد.

باید بگویم؛ تا امروز ۱۲ بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، قرض الحسنه رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و بانک های ملی به سامانه چکاد (چک دیجیتال امن) متصل هستند. و چک های دیجیتال و همچنین بانک های مسکن، اقتصاد نوین و قرض الحسنه را راه اندازی کرده اند مهر ایران نیز در مراحل پایانی پیوستن به سامانه چکاد است.

بنابراین چک الکترونیکی محصولی است که مشتریان شبکه بانکی را از مراجعه به شعبه نجات می دهد و تمامی مراحل را می توان به صورت حضوری انجام داد. به عبارت دیگر فرد متقاضی دسته چک می تواند دسته چک را در موبایل بانک یا اینترنت بانک خود درخواست کند و پس از بررسی های لازم تعداد برگه چک حاوی پروانه صید در اختیار فرد قرار می گیرد. سپس فرد می تواند در موبایل بانک یا اینترنت بانک چک بنویسد و به کیف پول گیرنده ارسال کند.

در پایان لازم به ذکر است بانک مرکزی تمامی بانک ها را ملزم به پذیرش چک دیجیتالی سایر بانک ها در سامانه چک کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا