اخبار اقتصاد ایران

صدور سند مالکیت برای متصرفان واجد شرایط اراضی دولتی فقط تا پایان سال!

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اعلام کرد؛

به منظور ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی و برخورداری از تسهیلات بازسازی ساختمان های ساخته شده در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه های غیررسمی، مهلت تشکیل پرونده برای ساکنان این محلات تا پایان سال می باشد.

ایران تحلیل محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اظهار داشت: متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۳ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه های غیررسمی متعلق به وزارت راه و شهرسازی مستقر هستند. ، سازمان ملی زمین و مسکن یا شرکت بازآفرینی شهری ایران ساختمانی برای ساخت دارند، می توانند تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی استان گیلان مراجعه کنند.
فلاحت گرافزد: پیش ثبت نام متقاضیان باید ابتدا در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به نشانی انجام شود و سپس متقاضی به اداره کل راه و شهرسازی گیلان و یا اداره راه و شهرسازی مربوطه مراجعه کند. شهر به همراه اسناد ملک و همچنین کارت ملی و قبض آب یا برق.
وی تصریح کرد: بر اساس بند (م) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ این امکان تا پایان سال جاری برای متقاضیان فراهم است و پس از آن مهلت قانونی برای این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ساکنان سکونتگاه های غیررسمی مصوب که املاک آنها در اختیار دولت است خواست برای دریافت مدارک به راه و شهرسازی استان مراجعه کنند.
محمدرضا فلاحتگر اعطای گواهینامه به مالکان این مناطق را مهمترین اقدام دولت در ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی دانست و گفت: این امر باعث می شود پس از دریافت گواهینامه رسمی مجوز نوسازی دریافت کنند و نسبت به نوسازی و مقاوم سازی اقدام کنند. واحدهای مذکور و از سیستم مالی و اعتباری. این کشور می تواند درخواست کمک مالی کند.
وی بیان کرد: طرح سندسازی منازل واقع در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها دارای مزیت هایی از جمله برخورداری از خدمات شهری و اعتبارسنجی اسناد در سیستم بانکی برای ساکنان این بافت ها است. این اقدام برای نوسازی بافت های فرسوده و ترغیب و تشویق مردم، سازندگان و پیمانکاران به اهمیت نوسازی این بافت ها و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا