محیط زیست

صدور هشدار زرد با وقوع طوفان لحظه‌ای و احتمال تگرگ و برف در اصفهان / کاهش ۵ درجه ای دما

نوید حاجی بابایی در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: تحلیل خروجی مدل های هواشناسی حاکی از وقوع ناپایداری هوای بهاری در استان تا اواسط هفته آینده است.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی این مدت در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه ای در مناطق شرقی همراه با گرد و خاک موقت و رگبار و رعد و برق همراه است.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: شدت ناپایداری ها امروز در نیمه شمالی استان و روزهای شنبه و دوشنبه در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی خواهد بود.

وی درباره صدور اخطار سطح زرد با ورود سامانه ناپایداری های همرفتی از بعدازظهر امروز تا پایان روز شنبه ۲۵ ام گفت. فروردین وی در استان تصریح کرد: فعالیت این سامانه با بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ و برف در ارتفاعات همراه است.

حاجی بابایی گفت: امروز نیمه شمالی استان به ویژه ارستان، انارک، چوپانان، خوانسار، خوروبیابانک، گلپایگان، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نایین و نطنز تحت تأثیر سامانه استپی مذکور قرار دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه در روز شنبه در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی استان اصفهان پیش بینی می شود، اظهار داشت: بویین، میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت آباد) ، نواحی شهرضا. فریدونشهر، کبوترآباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، اصفهان، نجف آباد، ورزنه و کهپایه با ناپایداری های همرفتی همراه هستند.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب، تگرگ، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت، نهال و آسیب پذیر است. درختان هشدار داده شده است توصیه می شود ادامه دهید

وی تصریح کرد: احتیاط در سفرهای درون و برون شهری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه ها، خودداری از عبور و مرور و توقف در بستر رودخانه ها و آبراه های فصلی، اقدامات لازم برای حفظ صنعت کشاورزی، توقف فعالیت در فضاهای باز و ارتفاعات توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه انجام شود. اقداماتی به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید و عدم توقف در زیر درختان و ساختمان‌های نیمه‌ساز به منظور جلوگیری از وقوع خسارت.

حاجی بابایی با بیان اینکه میانگین دمای هوا بین دو تا پنج درجه کاهش می یابد، گفت: حداکثر دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما فردا صبح به ۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با دمای ۲- درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا