محیط زیست

صدور هشدار زرد با وقوع طوفان لحظه‌ای و گردوخاک در اصفهان/ الگوی جوی بهاری تغییر کرد!

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی وضعیت جوی استان اصفهان اظهار کرد: تحلیل خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهد که با تغییر الگوی جوی از بهار به تابستان، هوا نسبتاً پایدار است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی بیشتر مناطق استان تا روز شنبه هفته آینده صاف گاهی نیمه ابری در بعدازظهر همراه با وزش باد و در نواحی شمالی، مرکزی و شرقی گاهی وزش باد شدید و محلی پیش بینی می شود. گرد و غبار انتظار می رود. .

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از روز شنبه شدت وزش باد تشدید شده و با کاهش دید و کیفیت هوا همراه خواهد بود و اوج فعالیت آن خواهد بود. در نواحی شرقی، شمالی و مرکزی. در این هفته روند دما رو به افزایش است.

وی با توجه به صدور هشدار تراز زرد هواشناسی با ورود سامانه گرادیان فشار و وزش باد نسبتا شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز یکشنبه سیزدهم و تا پایان سال جاری آغاز شده است. پایان روز سه شنبه پانزدهم خرداد همراه با بادهای شدید تا شدید، تندبادها و طوفان های لحظه ای، گرد و غبار، کاهش دید، آلودگی و کیفیت هوا است.

امینی گفت: فعالیت این سامانه در مناطق شمالی، شرقی و غربی به ویژه اصفهان، اردستان، انارک، بادرود، کاشان، آران و بیدگل، نطنز، نایین، ورزنه، مهاباد، خوروبیابانک، چوپانان، نجف آباد، مورچه خورت، لنجان. (زرین شهر)، شامل مبارکه، کوهپایه و کبوترآباد است.

وی بیان کرد: اختلال در تردد جاده‌ای، شهری و روستایی، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، کاهش کیفیت هوا در حد گروه‌های حساس، شکستن درختان و احتمال سقوط از ارتفاع، سقوط ساختمان‌های ناپایدار و ناقص از جمله موارد است. خطرات ویژه سیستم مذکور

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: عدم فعالیت در فضای باز به ویژه گروه های حساس، خودداری از فعالیت در ارتفاعات، به تعویق انداختن سفرهای غیر ضروری به استان های شمالی و شرقی، نبود پارکینگ. فضاها و پارکینگ های زیر درختان، ساختمان های نیمه کاره توصیه می شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه گرمتر می شود، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و فردا حداقل دمای هوا به ۲۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید. صبح.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد و بویین میاندشت با دمای ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا