محیط زیست

صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با تشدید ناپایداری‌های همرفتی در اصفهان/هوا خنک‌تر می‌شود

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل در خصوص پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که از بعدازظهر و عصر امروز امواج متناوب تا اوایل هفته در استان به ویژه شمال، غرب سپری می شود. و تا حدودی مناطق مرکزی استان.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی فعلی موجب رشد ابر، وزش باد شدید تا شدید، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ، در مناطق شرقی و شمالی همراه با گرد و غبار محلی گاهی طوفان لحظه ای، کاهش دید می شود. و کیفیت هوا خواهد بود.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: اوج ناپایداری طی روز جمعه تا پایان روز شنبه بیست و ششم خرداد خواهد بود، به طوری که خطرات ناشی از این سیستم طی هشدار سطح زرد اطلاع رسانی شده است.

وی با توجه به اعلام هشدار نارنجی رنگ با فعالیت سامانه ناپایداری همرفتی از ظهر تا پایان امروز در استان، تصریح کرد: این سامانه با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، رگبار لحظه ای، در مناطق مستعد پیش بینی می شود. به گرد و غبار، تگرگ. است.

حاجی بابایی در خصوص فعالیت این سامانه در نیمه شمالی استان به ویژه در ارتفاعات گلپایگان، خوانسار، شاهین شهر و میمه، نطنز، بادرود، آران و بیدگل، کاشان، نایین و اردستان در مدت مذکور، گفت: جریان رواناب، طغیان مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی، رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، احتمال ریزش سنگ به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، وقوع تگرگ، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال آسیب دیدن محصولات کشاورزی از خطرات این سیستم هستند.

وی بیان کرد: احتیاط در سفرهای بین شهری، نداشتن زباله در حاشیه و بستر رودخانه ها، لایروبی مسیل ها و رودخانه های فصلی، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی به ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از کوهنوردی، خودداری از چرای دام و دام در حاشیه رودخانه ها. رودخانه ها و مناطق مرتفع، حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها، آبراه ها، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، آماده سازی معابر و سایر دستگاه های اجرایی، پرهیز از محلول پاشی و محلول پاشی باغات و مزارع توصیه می شود.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص صدور اخطاریه تراز زرد با ورود و ادامه فعالیت ناپایداری همرفتی در استان، افزود: فعالیت این سامانه از ظهر یکشنبه بیست و هفتم آغاز شد. و تا پایان همان روز همراه با باران سیل آسا، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی است. با گرد و غبار و کاهش دید، در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

وی با توجه به رکورد ۴.۵ میلی متری بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان زواره و گزارش طوفان ۹۰ کیلومتر در ساعت در انارک، آران و بیدگل، ادامه داد: فعالیت این سامانه در مدت مذکور در مناطق شمالی و شرقی. استان به ویژه آران و بیدگل. اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خوانسار، برخوار (دولت آباد)، کاشان، کهپایه، گلپایگان، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نایین، نطنز و ورزنه پیش بینی می شود.

در ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در بیشتر مناطق استان دو تا چهار درجه کاهش می یابد، حاجی بابایی گفت: بیشینه دمای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما خواهد رسید. فردا صبح به ۲۴ درجه سانتیگراد می رسد.

وی با توجه به اینکه امروز دمای هوا در سه شهر اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت شد، خاطرنشان کرد: بانک خوروبیا با دمای ۴۳ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با حداقل دمای ۷ درجه سانتیگراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند. استان به ترتیب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا