محیط زیست

صدور ۲ هشدار هواشناسی در اصفهان/ منتظر برف و یخبندان باشید

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی سامانه هواشناسی حاکی از خروج تدریجی موج ناپایدار از استان تا اواسط فردا است. آینده در استان فعال خواهد بود.

وی افزود: نحوه عملکرد سامانه ابری، مه آلود، بارش باران و برف در مناطق غربی و جنوبی، گاهی وزش باد لحظه ای، احتمال رگبار برف در ارتفاعات به صورت لحظه ای، یخبندان و لغزنده بودن جاده ها در اکثر مناطق در روز جمعه در ساعت. پایان این هفته خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان تصریح کرد: این سامانه در روز شنبه هفته آینده در مناطق غربی و جنوبی با بارش برف، مه و کاهش دید همراه خواهد بود. برای این مناطق اخطار نارنجی و برای تمامی نقاط اخطار زرد صادر شده است.

وی درباره اخطار نارنجی و زرد با فعالیت ناپایدار سامانه از روز جمعه ششم تا پایان ساعات اولیه یکشنبه هشتم گفت: بهمن وی در استان گفت: فعالیت این سامانه با بارش باران و برف، وزش باد نسبتا شدید، وزش بادهای لحظه ای و غبار محلی، مه، کاهش دید و افت دما همراه است.

امینی تصریح کرد: در این مدت شهرستان های فریدونشهراسلام آباد موگوی، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، گریستن (صاحبان) چترهاشاهین شهر و میمه دهقانان و اصفهان متاثر از فعالیت سامانه مذکور می باشد.

وی افزود: احتیاط در سفرهای بین شهری و استانی، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه های موقت، انجام اقدامات لازم در صنعت کشاورزی، مدیریت عشایری، آماده سازی لازم جاده، مجهز به تجهیزات زمستانی، پرهیز از سفر در شب به دلیل مه توصیه می شود از سفرهای غیر ضروری به استان چهارمحال و بختیاری خودداری کنید.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده حداقل دمای هوا یک تا سه درجه کاهش می یابد، گفت: حداکثر دمای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز خواهد بود. ۱۷ درجه سانتیگراد و کمینه دما فردا صبح دو درجه خواهد بود. درجه سانتیگراد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۱ درجه سانتی گراد و سمیرم با دمای -۱ درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا