بانک و بیمه

صدور ۳۱.۷ میلیون بیمه‌نامه| بیمه درمان صدرنشین

به گزارش افق میهن، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخیرا آمار پنج ماهه اول صنعت بیمه در سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد که بر اساس آن بیمه سلامت، بیمه مسئولیت و مازاد بر بیمه عمر (عمر) و بدنه بالاترین حق بیمه و پرداخت غرامت

بر اساس این گزارش، در پنج ماهه نخست امسال ۳۱.۷ میلیون فقره بیمه نامه صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۸۱ ۱۱.۱ درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین حق بیمه تولید یا ارزش این بیمه نامه ها در مجموع ۱۸۴.۵ همات (هزار میلیارد تومان) برآورد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵.۵ درصد افزایش داشته است.

تعداد غرامت پرداختی در این مدت ۳۲.۸ میلیون مورد است که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ ۱۴.۷ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان غرامت پرداختی فوق تقریباً ۸۰.۱ همات است که نسبت به پنج ماهه اول سال گذشته ۵۰.۸ درصد افزایش داشته است.

نرخ زیان در این دوره ۴۳.۴ درصد است و به همین دلیل نسبت به پنج ماهه اول سال قبل ۴.۲ واحد درصد کاهش داشته است.

سهم چهار بخش عمده از بازار بیمه

بر اساس این گزارش، بیمه سلامت ۴۶.۵ درصد از حق بیمه تولیدی را در پنج ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده و نسبت به سایر حوزه های بیمه ای رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. همچنین میزان خسارت بیمه سلامت در این مدت ۴۳.۴ درصد برآورد شده است.

بیمه مسئولیت و مازاد بر ۲۱.۹ درصد حق بیمه تولید و ۲۷ درصد خسارت در ۵ ماهه نخست امسال در رتبه دوم قرار گرفته است.

بیمه عمر با ۱۱.۸ درصد حق بیمه تولید و ۹.۹ درصد نسبت خسارت و بیمه بدنه وسایل نقلیه موتوری با ۴.۹ درصد حق بیمه تولید و ۹.۴ درصد نسبت زیان نیز از نظر سهم بیمه ثبت شده در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند. پنج ماه اول امسال

بر اساس این گزارش، سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی صنعت بیمه به ترتیب ۸۱.۷ درصد و ۷۶.۵ درصد است. البته سهم شرکت‌ها (بخش‌های دولتی و غیردولتی) و بخش‌های بیمه در دوره‌های کمتر از یک سال تغییرات زیادی را نشان می‌دهد.

در بررسی سهم شرکت های بیمه از بازار، ۱۰ شرکت بیمه ایرانی با ۱۸.۳ درصد. دی با ۱۲.۷ درصد، دانا با ۱۲.۶ درصد، آسیا با ۸.۵ درصد، ملت با ۷.۷ درصد، البرز با ۶.۲ درصد، کوثر با ۵.۶ ​​درصد، پارسیان با ۴.۲ درصد، پاسارگاد با ۳.۷ درصد و سینا با ۲.۳ درصد، در مجموع ۲.۳ درصد سهم دارند. ۸۲.۶ درصد از حق بیمه در بازار تولید می شود و ۱۷.۴ درصد مابقی حق بیمه توسط ۱۹ شرکت بیمه دیگر به دست آمده است.

باید گفت؛ سهم شرکت های بیمه در غرامت پرداختی بازار عمدتا به هشت شرکت بیمه ایران با ۲۳.۵ درصد، دانا با ۱۴.۴ درصد، آسیا با ۱۰.۳ درصد است. دی با ۲.۸ درصد، پارسیان با ۵.۵ درصد، البرز با ۵.۳ درصد، کوثر با ۲.۵ درصد و سینا با ۴.۴ درصد جمعاً ۷۶.۷ درصد از خسارت های پرداختی بازار و ۲۳.۳ درصد مابقی توسط ۲۱ بیمه دیگر پوشش داده شده است. شرکت ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا