محیط زیست

صدور ۳ هشدار هواشناسی در اصفهان/ دمای هوا ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان تا پایان هفته جاری است.

وی افزود: بر این اساس شرایط بارش برف و باران، مه و کاهش دید، کاهش محسوس دما و یخبندان و در مناطق شرقی گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: اختلال در تردد شهری و جاده ای به دلیل بارش برف امروز و فردا در تمامی مناطق استان پیش بینی می شود.

صدور هشدار سطح نارنجی با کاهش محسوس دما و یخبندان

وی در خصوص صدور اخطار نارنجی رنگ شماره ۳۰ با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی و گسترش آن در استان، اظهار داشت: فعالیت این سامانه از روز شنبه پنجم و تا اواخر وقت فردا دوشنبه با بارش باران و برف آغاز شد. وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما و یخبندان، وقوع مه و کولاک در گردنه های مناطق مستعد ادامه دارد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه تمامی مناطق استان و مرکز اصفهان مستعد فعالیت سامانه مذکور است، گفت: اختلال در تردد، لغزش و کولاک، کاهش دید در گردنه ها و جاده ها به دلیل بارش برف، مه، آبگرفتگی معابر، کاهش محسوس دما و یخبندان، خطر سرما در سالن های دامداری، مرغداری ها و گلخانه ها یکی از اثرات مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی بیان کرد: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و گردنه های برفگیر، خودداری از کوهنوردی و جابجایی عشایر، محدودیت فعالیت های عمرانی، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی. پاکسازی معابر، آماده سازی جاده برای برف روبی در گردنه ها و جاده ها و نقاط سردسیر، کنترل دما و حمل تجهیزات زمستانی در صورت تردد بین شهری توصیه می شود.

احتمال بارش برف در گردنه ها برف پاش / ممنوعیت سفرهای غیر ضروری

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص صدور اخطاریه نارنجی رنگ شماره ۲۹ با ورود سامانه سرد و بارشی به استان از اواخر وقت امروز تا پایان فردا افزود: در این مدت فعالیت سامانه اکثر مناطق را پوشش می دهد و اوج عملکرد آن در غرب و شمال استان بوده و همراه با بارش برف و باران، گاهی وزش باد نسبتا شدید، مه و کاهش دید خواهد بود. و احتمال بارش برف موقت در مناطق مرتفع و گردنه های برف گیر.

وی افزود: بر اساس اخطار نارنجی توصیه می شود از اواسط امروز تا پایان روز دوشنبه از سفرهای غیرضروری به ویژه در مناطق غربی استان و محورهای مواصلاتی استان های همجوار غربی و شمالی خودداری و یا مجهز باشید. با تجهیزات زمستانی

اخطار زرد تنش دمایی در دام، طیور و گلخانه ها

حاجی بابایی با اشاره به صدور اخطاریه هواشناسی تراز زرد شماره ۷۵ با فعالیت سامانه سرد بارانی از اواخر روز شنبه پنجم تا اوایل روز سه شنبه هشتم اسفند وی در استان گفت: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، مه، رگبار موقت برف در ارتفاعات برف خیز، کاهش دید و نوسانات دما بر اثر فعالیت این سامانه سرد و بارانی رخ می دهد.

وی با بیان اینکه سامانه سرد و بارانی تمامی مناطق استان به ویژه مناطق شمال غرب و مرکز استان و شهر اصفهان را تحت تاثیر قرار می دهد، اظهار کرد: بارش موقت برف در ارتفاعات برف‌ساز، آبگرفتگی معابر، تنش دمایی در سالن‌های دامداری، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها از جمله اثرات سامانه مذکور است.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد کاهش می یابد، افزود: حداکثر دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز خواهد بود. ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما فردا صبح ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. به ۲ درجه سانتیگراد می رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و شهر اصفهان با دمای ۵ درجه سانتیگراد بالای صفر بویین میاندشت با دمای ۷- درجه سانتیگراد گرمترین و سردترین منطقه استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا