بانک و بیمه

صدور ۶۵۰ هزار فقره چک الکترونیک در ۱۶ بانک

به گزارش افق میهن، در راستای تکالیف قانون جدید چک و ارائه محصولات فناوری محور، بانک مرکزی و شبکه بانکی چک الکترونیکی را به عنوان یک محصول جدید در شبکه بانکی معرفی کرده و این محصول روانه بازار شده است. آبان در ماه ۱۴۰۱ رونمایی شد.

تاکنون ۱۶ بانک از جمله بانک های صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه کارگران، کشاورزی، پاسارگاد، قرض الحسنه رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون، ملی، سینا، شهر، اختزنوین و آیده داس به عضویت این بانک درآمده اند. سامانه چکاد (سامانه چک دیجیتال امن) وصل شد و چک های دیجیتال و بانک هایی مانند مسکن، سپه و قرض الحسنه به بهره برداری رسید. مهر ایران و دی آنها همچنین در مراحل پایانی فرآیند عضویت در سامانه چکاد هستند.

علاوه بر این، بانک‌های صنعت و معدن، خاورمیانه و سامان در حال انجام تست اجرای سرویس سامانه چکاد هستند.

چک الکترونیکی محصولی است که مشتریان شبکه بانکی را از مراجعه به شعبه نجات می دهد و می تواند تمام مراحل را شخصاً انجام دهد.

فرد متقاضی دسته چک می تواند دسته چک را در موبایل بانک یا اینترنت بانک خود درخواست کند و پس از بررسی های لازم تعداد برگه چک حاوی پروانه ماهیگیری در اختیار فرد قرار می گیرد. سپس فرد می تواند در موبایل بانک یا اینترنت بانک چک بنویسد و به کیف پول گیرنده ارسال کند.

در همین راستا بانک مرکزی تمامی بانک ها را ملزم به پذیرش چک دیجیتالی سایر بانک ها در سامانه چک کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا