اخبار اقتصاد ایران

صدور ۹۰۰ اخطار قطع برای ادارات و واحدهای صنفی پر مصرف گیلان!

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان گفت: از ابتدای اجرای برنامه های عبور از پیک تابستان ۹۰۰ اخطاریه قطع برق به ادارات و اتحادیه های صنفی پرمصرف استان صادر شده است. اقدامات قانونی لازم برای برخورد با سازمان هایی که از الگوی مصرف پیروی نکرده اند اتخاذ خواهد شد.

افق میهن جواد بیدی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق گیلان از نظارت دقیق و هوشمند بر مصرف برق توسط مصرف کنندگان برق در تعرفه های مختلف و قطع برق در صورت عدم رعایت الگوی تعیین شده خبر داد. .

وی ضمن تشکر از اصناف، مدیران ادارات، سازمان ها و دستگاه های اجرایی که در مصرف بهینه برق همکاری بسیار خوبی دارند، خاطرنشان کرد: بر اساس بخشنامه های ابلاغی وزارت نیرو و شرکت توانیر، مسئولیت آن بر عهده توزیع برق است. شرکت های استانی بر مصرف برق مشترکین نظارت دقیق داشته باشند. و لذا هماهنگی های لازم با استانداری و اکیپ های کنترل و نظارت بر مصرف برق اتحادیه های صنفی، ادارات و دستگاه های اجرایی در استان گیلان صورت گرفته است.

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان گفت: از ابتدای اجرای برنامه های عبور از پیک تابستان ۹۰۰ اخطاریه قطع برق به ادارات و اتحادیه های صنفی پرمصرف استان صادر شده است. اقدامات قانونی لازم برای برخورد با سازمان هایی که از الگوی مصرف پیروی نکرده اند اتخاذ خواهد شد.

بیدی افزود: بر اساس اخطارهای صادر شده تاکنون برق ۳۷۸ واحد صنفی یا اداره به دلیل عدم توجه به اخطارها و تخطی از الگوی تعیین شده مصرف برق قطع شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل، پس از اخطار و عدم رعایت الگو از سوی ادارات و واحدهای صنفی، قطع می شود و اتصال مجدد منوط به تعهد بالاترین مقام سازمان است.

بدی ضمن اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۰ اخطاریه قطعی برق برای مشترکان پرمصرف خانگی صادر شده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه برق با قیمت یارانه ای در اختیار مشترکان قرار می گیرد، در صورتی که واحد صنفی، اداره یا مشتری، شرکتی پرمصرف باشد، در صورتی که واحد صنفی، اداره یا مشترکین شرکتی پرمصرف باشد، برق با قیمت یارانه ای در اختیار مشترکان قرار می گیرد. یارانه پنهان بیشتری دارد. لذا با اجرای چنین طرح هایی تلاش می شود ضمن جلوگیری از مصرف بی رویه برق از بی عدالتی در حوزه انرژی و تضییع حقوق شهروندان جلوگیری شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع نیروی برق گیلان تصریح کرد: با ساخت مشترکین قابل کنترل از راه دور، امکان اعمال محدودیت بار برای مشترکان پرمصرف در روزهای اوج مصرف فراهم می شود که می تواند به پایداری شبکه و عدم وجود آن کمک زیادی کند. قطع برق سایر مشترکین به ویژه مشترکین خانگی. .

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت های تولید برق در کل کشور، رعایت الگوی مصرف برق توسط واحدهای صنفی، ادارات و سازمان ها از جمله حذف وسایل برقی غیر ضروری، استفاده از دیزل ژنراتور، استفاده بهینه و کاهش مصرف سیستم های خنک کننده در زمان پیک مصرف برق. ساعت باید با جدیت انجام شود.

بیدی در پایان تاکید کرد: طبق هماهنگی های انجام شده توسط وزارت نیرو در سطح کلان و همچنین استانداری گیلان، ساعت کاری اداری استان به منظور کاهش پیک مصرف برق روزانه تغییر کرده است و این امر مهم در کنار رعایت صحیح الگوی مصرف توسط سازمان ها و ارگان های مختلف است. شایان در ساعات اداری به پایداری شبکه های برق می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا