ترندهای روز

صد سالگی سالاد سزار؛ این سالاد محبوب اولین بار کجا درست شد؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

از کافه های تهران گرفته تا منوی رستوران های کوچک پاریس و تراس های رو به سواحل میامی در آمریکا، سالاد سزار توسط سرآشپزها به عنوان یک غذای طبیعی برای مشتریان تهیه می شود.

این غذا برای اولین بار در رستورانی در مکزیک اختراع شد و ریشه آن به دهه ۱۹۲۰ و یک سرآشپز ایتالیایی به نام “سزار کاردینی” در تیجوانا مکزیک برمی گردد.

مورخان محلی تاریخ تولد سالاد سزار را به ۴ ژوئیه ۱۹۲۴ می گویند، زمانی که الکل در آمریکا ممنوع شد و بسیاری از شهروندان آمریکایی برای جشن گرفتن روز استقلال و نوشیدن الکل از مرز به تیجوانا، مکزیک عبور کردند.

طبق داستان ها، سرآشپز ایتالیایی که با هجوم مشتریان و کمبود مواد اولیه مواجه شده بود، هر چه در دست داشت با عجله در ظروف چوبی ریخته و برای مشتریان می برد.

یک قرن بعد، رستوران سزار تیجوانا که یکی از نمادین ترین رستوران های این شهر به شمار می رود، مانند ۱۰۰ سال پیش به تهیه سالاد در حضور مشتریان ادامه می دهد.

برای تهیه این سالاد، کاهو، روغن زیتون، سیر، خردل، فلفل تازه، سس انگلیسی، لیموی تازه و یک تخم مرغ آب پز مواد اصلی هستند. مواد دیگری از جمله یک لایه پنیر پارمزان را می توان به ظرف اضافه کرد.

100 سال سالاد سزار;  این سالاد محبوب اولین بار در کجا تهیه شد؟تصویری از سزار کاردینی در هتل سزار در تیجوانا

کلودیو پوبلته، نویسنده کتابی که جمعه به عنوان بخشی از جشن صدمین سالگرد سالاد سزار منتشر شد، می‌گوید در طول یک قرن، سالاد سزار کاردینی مواد جدیدی مانند آنچوی را در خود جای داده است، با این حال هسته آن به همان شکل باقی مانده است.

او می گوید این سالاد جهانی شده است زیرا از عناصر ضروری در رژیم غذایی انسان مانند روغن زیتون، پنیر و کاهو ساخته شده است.

در جشن سالگرد خلق سالاد سزار، علاوه بر کتاب، از مجسمه دو متری یادبود سزار کاردینی در ورودی هتل و رستوران سزار رونمایی شد.

تیجوانا شلوغ ترین گذرگاه مرزی جهان است. در مراکز پذیرش شهر، هزاران مهاجر پس از سفری پر از خطرات، از جمله اخاذی، گرما و حوادث، در صف انتظار می‌مانند تا اجازه اقامت در ایالات متحده را بگیرند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا