فناوری

صفحه google.com هنوز هم در حالت ناشناس برای کاربران ایرانی گوگل در دسترس نیست

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

زومیت: حدود ۶ ماه است که کاربران دارای IP ایرانی نمی توانند از سرویس جستجوی گوگل استفاده کنند و شرکت زیرساخت نیز علیرغم وعده خود نتوانسته این مشکل را برطرف کند.

اگر VPN را خاموش کنید، وارد مرورگر گوگل کروم شوید و سپس وارد پنجره جدید ناشناس شوید، می توانید سایت ها یا هر محتوایی را که می خواهید جستجو کنید و نتایج جستجوی خود را ببینید. اما کافی است google.com را در URL مرورگر خود جستجو کنید و خطای ۴۰۳ دریافت خواهید کرد.

دریافت این ارور به دلیل استفاده از آی پی ایران است و اگر در google.com با VPN سرچ کنید و آی پی را در حالت ناشناس تغییر دهید، این ارور را مشاهده نمی کنید.

این موضوع جدیدی نیست. چندین ماه است که کاربران با آی پی ایرانی نمی توانند در حالت ناشناس گوگل را جستجو کنند. ۱۰ تیر در ماه ۱۴۰۲ محمد جعفرپور مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پستی که در شبکه اجتماعی تحریریه منتشر کرد از اختلال در استفاده از سرویس جستجوی خود برای کاربران ایرانی خبر داد.

مدیرعامل این شرکت زیرساخت نوشت: در چند روز گذشته گوگل به صورت غیرحرفه ای اقدام به ایجاد اختلال در استفاده از سرویس جستجوی خود (google.com) برای کاربران ایرانی کرده است که بررسی ها نشان می دهد این محدودیت ها به تدریج در حال گسترش است.

جعفرپور در ادامه پست خود از تلاش برای خنثی سازی این محدودیت جدید توسط کارشناسان شرکت زیرساخت خبر داد، اما با توجه به اینکه google.com در حالت ناشناس همچنان از دسترس کاربران دارای IP ایرانی دور است، به نظر می رسد حدود ۶ Last ماه این مشکل حل نشد

دلیل ایجاد این محدودیت برای کاربران ایرانی هنوز مشخص نیست و توضیح رسمی نیز اعلام نشده است. لازم به ذکر است که در حالت Windows Incognito یا همان حالت ناشناس گوگل، مرورگر شما نمی تواند تاریخچه جستجو، اطلاعات کوکی و سایت و اطلاعاتی را که وارد می کنید به اشکال مختلف ذخیره کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا