اخبار اقتصاد ایران

صفر تا صد دریافت وام خودرو از بانک ها | ثبتنام وام 300 میلیونی با سود 4 درصد

وام خودرو توجه بسیاری از افراد را برای دریافت وام خودرو به خود جلب کرده است. مدارک و شرایط وام خودرو برای همه افراد سوال برانگیز است. با توجه به شرایط وام خودرو به آن توجه می شود. این تسهیلات در ماه های مختلف بازپرداخت می شود که در ادامه به آن پرداخته ایم، برای اطلاع از جزئیات بیشتر، اندیشه معاصر را تا پایان دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

شرایط لازم وام خودرو ۱۴۰۲

شرایط لازم برای دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۲ توسط بانک ها و موسسات مالی و اعتباری تعیین می شود. اما برخی شرایط کلی وجود دارد که معمولاً همه بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری آنها را برای ارائه تسهیلات ضروری می دانند. اگر قصد خرید خودرو را دارید و می خواهید به سامانه یکپارچه خودرو مراجعه کنید، ممکن است برای تکمیل مبلغ مورد نیاز خود نیاز به وام خودرو داشته باشید.

شرایط وام خودرو

۱. کلیه اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال می توانند در سامانه ثبت نام کنند.

۲. فرد متقاضی وام خودرو نباید هیچ گونه سابقه چک برگشتی یا اقساط معوق در سیستم بانکی کشور داشته باشد.

۳. برای دریافت تسهیلات خرید خودرو باید یک یا دو ضامن معتبر به همراه کلیه مدارک هویتی مانند گواهی کسر حقوق و یا چک کارمندی به بانک مقصد ارائه شود. این اسناد و تعداد ضامن ها ممکن است بسته به مبلغ اصلی وام متفاوت باشد.

۴. بازپرداخت اقساط هر ساله حداکثر تا سه سال به مدت ۳۶ ماه با سود ۱۸ درصد.

۵. تسهیلات خرید خودرو فقط به کسانی تعلق می گیرد که قصد خرید خودروی داخلی را دارند.

۱۴۰۳ وام خودرو ارائه بانک ها و مبلغ تسهیلات

با توجه به نرخ بالای تورم در کشور ما، وام اقساطی و یا خرید با کمک تسهیلات مختلف از محبوبیت بالایی برخوردار است. وام خودرو یکی از تسهیلاتی است که معمولا متقاضیان زیادی دارد و توسط بانک های مختلف نیز ارائه می شود. در ادامه می توانید شرایط اختصاصی دریافت این نوع تسهیلات از هر بانک را بررسی و مطالعه کنید. در پایان مبلغ، نرخ سود و نحوه بازپرداخت این تسهیلات برای مقایسه آسانتر در قالب جدولی در اختیار شما قرار می گیرد.

بانک سامان

بانک تجارت

بانک رفاه

بانک ملی

بانک رسالت

بانک مسکن

بانک شهر

مدارک مورد نیاز برای درخواست تسهیلات

مدارک مورد نیاز برای هر نوع تسهیلات به شرح زیر است:

– سندی مانند مبایعه نامه برای خرید خودرو

– تصاویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی

– مدارک شغلی برای تعیین درآمد مالی متقاضی

– عکس شناسنامه و کارت ملی ضامن

مدارک شغلی معتبر با سربرگ و شماره و تاریخ برای تعیین درآمد مالی متقاضی

– عکس شناسنامه و کارت ملی ضامن

– مدارک استخدامی ضامن

تفاوت وام بانکی با سایر تسهیلات شرکت لیزینگ خودرو

شرایط دریافت وام خودرو در بانک های مختلف با شرکت های لیزینگ و خودروسازی متفاوت است. به عنوان مثال مراحل اخذ وام از شرکت های خودروسازی و لیزینگ به این صورت است که تا پایان اقساط وام، خودروی شما در رهن شرکت خودروسازی یا به عبارتی شرکت فروش خودرو باقی می ماند. در مورد بانک های دولتی و خصوصی اینگونه نیست و پس از پرداخت اقساط معینی که بانک تعیین می کند، وام گیرنده می تواند فرآیند فراخوانی سند خودرو را آغاز کند.

در واقع اوراق خودرو مهمترین تفاوت بانک ها با شرکت های لیزینگ برای دریافت وام است که در صورتی که فرد متقاضی وام خودرو قصد اخذ وام از بانک های دولتی را داشته باشد با ارائه مدارک مورد نیاز می تواند پس از مهلت تعیین شده تنها تا خود بانک ها در چارچوب قوانین آنها تعریف شده است، پس از گذراندن مدت معلوم می تواند سند خودرو را بفروشد. در این صورت پس از فروش سند اقساطی خودرو، خریدار که به عنوان مالک جدید خودرو شناخته می شود، موظف به پرداخت اقساط باقی مانده یا پرداخت نشده است.

بانک های ارائه دهنده وام خودرو ۱۴۰۳ و مبلغ تسهیلات

با توجه به نرخ بالای تورم در کشور ما، وام اقساطی و یا خرید با کمک تسهیلات مختلف از محبوبیت بالایی برخوردار است. وام خودرو یکی از تسهیلاتی است که معمولا متقاضیان زیادی دارد و توسط بانک های مختلف نیز ارائه می شود. در ادامه می توانید شرایط اختصاصی دریافت این نوع تسهیلات از هر بانک را بررسی و مطالعه کنید. در پایان مبلغ، نرخ سود و نحوه بازپرداخت این تسهیلات برای مقایسه آسانتر در قالب جدولی در اختیار شما قرار می گیرد.

بانک سامان

اگر به دنبال خرید فوری خودرو هستید، تسهیلات بانک سامان گزینه مناسبی برای شماست. زیرا برای دریافت این وام نیازی به سپرده گذاری نخواهید داشت. همچنین این وام خودرو دارای شرایط خوب و سود کم است. طبق آخرین اطلاعات ما مبلغ وام ۸۰ درصد قیمت خودرو و تا سقف ۱۰۰ میلیون است. همچنین بازپرداخت تا ۶ سال بر اساس انتخاب مشتری قابل تنظیم است. برای دریافت این وام نیاز به ارائه ضمانت نامه در قالب اوراق قرضه، ضمانت نامه بانکی یا اعتبار دارید.

بانک تجارت

برای خرید خودرو می توانید از تسهیلات خرد بانک تجارت استفاده کنید. حداکثر مبلغ این تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومان است و برای استفاده از آن داشتن حساب جاری یا وام قرض الحسنه در این بانک الزامی است. همچنین برای دریافت این وام علاوه بر مدارک عمومی ذکر شده در ابتدا، مدارک استخدامی معتبر با سربرگ و شماره و تاریخ نیز ضروری است.

بانک رفاه

با استفاده از تسهیلات طرح کرامت می توانید از بانک رفاه وام خرید خودرو دریافت کنید. کارمندان، مستمری بگیران و بازنشستگانی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. حداکثر مبلغ این وام ۱۰۰ میلیون است و باید در ۴۸ ماه با سود ۱۸ درصد پرداخت شود.

بانک ملی

در حال حاضر بانک ملی هیچ وامی تحت عنوان وام خرید خودرو ارائه نمی کند. اما برای این منظور می توانید از طرح مهربانی بانک ملی بهره ببرید. حداکثر مبلغ وام ۳۰۰ میلیون است اما برای دریافت آن نیاز به سرمایه گذاری دارید. برای این منظور می توانید یک بار ۶ میلیارد سپرده گذاری کنید یا در یک سال ۴۷۶ میلیون در حساب بانک ملی خود قرار دهید تا بتوانید از این وام استفاده کنید.

بانک رسالت

در بانک رسالت تسهیلاتی به نام وام خودرو پیدا نمی کنید; اما برای این منظور می توانید تا سقف ۳۰۰ میلیون از این موسسه وام بگیرید. این تسهیلات تنها ۲ درصد سود سالانه دارند. اما برای دریافت آن باید حداقل سه ماه سپرده داشته باشید. مدت بازپرداخت این وام بستگی به نسبت مبلغ دریافتی به مبلغ سپرده و همچنین مدت سپرده گذاری دارد. به عنوان مثال، اگر ۱۰۰ درصد سپرده خود را وام بگیرید، ۱۲ ماه فرصت دارید تا بازپرداخت کنید. در حالی که اگر مبلغ تسهیلات ۲۰ درصد سپرده باشد، این مدت به ۶۰ درصد افزایش می یابد. ضمناً به ازای هر ماه واریز اضافه ۲ ماه به مدت پرداخت اقساط اضافه می شود.

وام مهر ایران

در بانک های قرض الحسنه شرط اول دریافت تسهیلات سرمایه گذاری است. در عوض، می توانید از این موسسات وام با سود کمتر دریافت کنید. وام ماشین بانکی مهر ایران هم یکی از همین امکانات است. این وام حداکثر با مبلغ ۲۰۰ میلیون و سود ۴ درصد اعطا می شود. البته باید بین ۳ تا ۱۲ ماه سپرده متوسط ​​داشته باشید و ظرف ۶ ماه وام را پرداخت کنید. همچنین نداشتن چک برگشتی از مهم ترین شرایط این بانک است.

بانک مسکن

برای خرید خودرو نیز می توانید از تسهیلات بانک مسکن کمک بگیرید. وام خودرو این بانک حداکثر ۲۰۰ میلیون و با سود ۱۸ درصد به اضافه ۳ درصد کارمزد ارائه می شود. همچنین برای بازپرداخت این مبلغ ۶۰ ماه فرصت خواهد داشت.

بانک شهر

بانک شهر تسهیلاتی به نام فروش اقساطی ارائه می دهد که می توانید از آن برای خرید خودرو استفاده کنید. مبلغ وام خودرو برای خودروهای داخلی تا ۶۰ درصد قیمت خودرو و تا سقف ۱۵ میلیون است. همچنین اگر قصد تعویض خودروی کارکرده با خودروی نو داخلی را دارید، می توانید تا سقف ۸۰ درصد ارزش خودرو و تا سقف ۲۰ میلیون وام بگیرید. البته بدیهی است که با توجه به قیمت خودرو، این مبلغ چندان کاربردی نخواهد داشت.












نام بانک یا موسسه مالی حداکثر مبلغ تسهیلات (میلیون تومان) نرخ بهره سالانه دوره بازپرداخت
تجهیزات ۱۰۰ ۱۸% حداکثر ۶ سال
کسب و کار ۱۴۰ ۱۸% ۳۶ ماه
رفاه ۱۰۰ ۱۸% ۴۸ ماه
ملی ۳۰۰ ۴% ۶۰ ماه
ماموریت ۳۰۰ ۲% متغیر
مهر ایران ۲۰۰ ۴% ۶ ماه
مسکن ۲۰۰ ۱۸% ۶۰ ماه
شهر ۲۰

توجه داشته باشید که مبالغ و شرایط اعلام شده مطابق با آنچه در سال ۱۴۰۲ تعیین شده است، البته در صورت تغییر و اعلام ارقام جدید، مقاله به روز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا