اخبار اقتصاد ایران

صفِ وام ازدواج و فرزندآوری می‌شکند؟! :: افق میهن

عضوکمیسیون اصول نود مجلس گفت: مقرر شد بانک مرکزی صف طویل و طولانی متقاضیان از محل آزادسازی سپرده قانونی به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری را بشکند. .

به گزارش افق میهن، علی خضریان با اشاره به جلسه کمیسیون نود مجلس با رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل تعدادی از بانک ها گفت: این جلسه با هدف تعیین تکلیف وام ازدواج و فرزندآوری و بررسی وضعیت عملکرد بانک ها بر اساس بند هفتم «ج» تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به ریاست حجت الاسلام نصرالله پژمان فر برگزار شد.

عضوکمیسیون اصولی نود مجلس افزود: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی و کارشناسان مرکز پژوهش های شورای اسلامی، در نهایت مقرر شد تا یک هفته آینده سامانه ثبت نام وام ازدواج بازگشایی شود. علاوه بر برآورد دقیق متقاضیان تسهیلات ازدواج، می توان از تعلل و بلاتکلیفی مردم نیز جلوگیری کرد.

خزریان ادامه داد: بانک مرکزی بر اساس برآوردهای اولیه متعهد شد تا پایان سال تمامی مشمولان وام ازدواج و فرزندآوری از این تسهیلات بهره مند شوند. و در گام اول مقرر شد بانک مرکزی از محل آزادسازی سپرده قانونی ۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام ازدواج و وام فرزندآوری و شکستن صف گسترده و طولانی ایجاد شده اقدام کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در شورای اسلامی شهر گفت: همچنین با بررسی کارشناسی منابع موجود، ظرف دو هفته آینده باید در پرداخت رد دیون تسریع شود.

خضریان در پایان تصریح کرد: بانک مرکزی متعهد شد ظرف مدت ۱۰ روز گزارش وام و حساب های جاری کلیه بانک ها را به تفکیک به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کند تا سهم هر بانک در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در به منظور انجام کامل تعهدات قانونی موضوع. به جز بند ۷ تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ قید شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا