اخبار اقتصاد ایران

صف انتظار خریدکنتور برای مشترکین به صفر رسید | نصب كنتور تک فاز فهام با استفاده از كابل آلومینیومی

صادقی گفت: شارژ انواع کنتورها و باز بودن سامانه خرید مورد تاکید و پیگیری ویژه قرار گرفته است به طوری که صف انتظار مشتریان برای خرید کنتور به صفر رسیده است.

افق میهن، مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در گزارشی به تشریح اقدامات انجام شده برای کاهش مدت زمان توزیع برق در تعرفه های مختلف پرداخت.

وی تاکید کرد: با توجه به رونق ساخت و ساز در استان و با توجه به نیاز موجود به خرید انشعاب جدید برق، از ابتدای سال با تامین تجهیزات لازم و با تلاش همکاران در زمینه فروش و خدمات مشترکین ; در کل استان نسبت به گذشته کاهش مدت زمان تعیین تکلیف شعب را شاهد هستیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: بخش عمده ای از مراحل نصب کنتور بر عهده شرکت های سازنده کنتور و تامین کنندگان آنها است و در سال های اخیر مشترکان مبلغ تجهیزات اندازه گیری (متر) را به حساب این شرکت ها واریز کرده اند. واحدهای تولیدی و پس از عرضه در صف نصب از سمت شرکت های توزیع برق قرار می گیرند.

صادقی گفت: با توجه به احتمال واگذاری شعبه در سال ۱۴۰۲ به اقامتگاه های فاقد مجوز از جمله واحدهای نسگی گیلان، سعی شد تا حد زیادی از انباشت درخواست ها جلوگیری و انشعابات بدون وقفه نصب شود.

وی خاطرنشان کرد: اضافه شدن اکیپ های نصب تجهیزات اندازه گیری برای اموری که دارای عقب ماندگی از نصب کنتور هستند در راس اقدامات قرار گرفت.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان تصریح کرد: رفع مشکل ثبت کنتورهای پروژه در سامانه جامع خدمات مشترکین، ایجاد انبار برای امور بهره برداری به گونه ای که کنتورها پس از فروش امور مربوطه در دسترس و آماده نصب باشند از دیگر اقدامات کاهش زمان تحویل شعبه برق بود.

صادقی گفت: شارژ انواع کنتورها و باز بودن سامانه خرید مورد تاکید و پیگیری ویژه قرار گرفته است به طوری که صف انتظار مشتریان برای خرید کنتور به صفر رسیده است.

وی در پایان گفت: نصب کابل های آلومینیومی با هزینه بسیار کم به عنوان جایگزین کابل های سرویس مسی و به حداقل رساندن هزینه های خرید انشعاب به عنوان طرحی جدید برای توزیع برق گیلان با جدیت در حال انجام است.

نصب کنتور تکفاز فهام با کابل آلومینیومی برای اولین بار در کشور

مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از اجرای آزمایشی نصب کنتور تکفاز فهام با کابل آلومینیومی در استان خبر داد.

صادقی تصریح کرد: این طرح مهم و بزرگ به منظور کاهش هزینه ها و مدت زمان تعیین تکلیف شعبه در استان آغاز شده است. در این طرح نصب کابل سرویس مانند گذشته حذف می شود که نقش بسزایی در کاهش هزینه ها دارد.

وی تاکید کرد: تغییر پایانه های ورودی و خروجی کنتورهای تک فاز فهام ۱ به آلیاژی GEOMET از جمله اقدامات انجام شده برای اجرای طرح مذکور است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: کابل های سرویس تجهیزاتی هستند که کنتورهای برق مشترکان را به شبکه های توزیع برق متصل می کنند که به دلیل جنس و کیفیت (مس) هزینه و مشکلاتی در تامین و نگهداری به همراه دارند.

صادقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اجرای این طرح از کابل آلومینیومی ۲۰*۱۰ برای نصب فهام متر به عنوان جایگزین کابل خدمات ادوارد گذشته استفاده می شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ کیلومتر از کابل های آلومینیومی مذکور برای کل استان تامین و آماده بهره برداری شده است.

صادقی در پایان با اشاره به اینکه گیلان اولین استانی است که این طرح را در کشور اجرا می کند، افزود: با این کار هزینه های خرید انشعاب برای مشترکان به یک سوم کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا