بانک و بیمه

صف طولانی خرید به رغم گلاویز شدن بانک آینده با بحران ورشکستگی| پرتاب سهام وآیند با دینامیت در ستاد!

هادی بهرامی; بازار: تحلیل و بررسی بخش بانکی به دلیل نقش مهم آن در اقتصاد و چرخه نقدینگی کشور حائز اهمیت است. در ادامه سلسله بررسی های بازار به تحلیل جامع بانک آینده می پردازیم.

ارائه و موقعیت شرکت

بانک آینده از ادغام بانک تات، موسسه اعتباری صالحین و موسسه اعتباری آتی با سرمایه ثبت شده هشت ۸۰۰ میلیارد تومان؛ در تیرماه ۱۳۹۱ تاسیس شد. در حال حاضر بانک آینده یک بانک تجاری خصوصی با استراتژی حضور موثر و کارآمد در حوزه خدمات بانکی خرده فروشی، تجاری، نهادی و انحصاری خدمات بانکی در چارچوب آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات با ۲۷۱ شعبه در سراسر کشور است. کشور. ، مشغول فعالیت است. ارزش بازار فیوچر بانک در بورس ۲۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که با ارزش معاملاتی ۱۴ میلیارد تومانی تا چند روز پیش مطابقت دارد و این حجم کم نشان از احتیاط سرمایه گذاران این بانک دارد.

طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر هجوم کارمندان بانک اینده برای خرید از سایت ها منتشر شده است که دلیل افزایش تقاضا و ارزیابی مجدد صف خرید در بانک عنوان شده است. بانک آینده با دارایی غیرقابل فروش بزرگ و با در نظر گرفتن تورم بالای سالانه ۴۰ درصدی و تورم ملکی بالاتر هر سال می تواند این روند را تکرار کند، اما گزارش های مالی که نه تنها شامل املاک و مستغلات و تجدید ارزیابی می شود!

اما در روزهای اخیر اخباری مبنی بر هجوم کارمندان بانک اینده برای خرید از سایت ها منتشر شده است که دلیل افزایش تقاضا و ارزیابی مجدد صف خرید در این بانک عنوان شده است. به راحتی مشخص است که اگر این روند ادامه پیدا کند و شرکت های تحت تصرف بانک ها و وجوه ملکی آنها عرضه شود، زیان انباشته در کمتر از یک سال پودر می شود.

به عنوان مثال فردی با نام مستعار ایرج مفتاح در قسمت نظرات سهام یاب نوشت: «آینده این نماد کم کم به دینامیت تبدیل می شود. ببین چه تاریخی بهت گفتم از طرف رسمی در ساختمان مرکزی غوغا می شود.» حسابداران و کارشناسان. خلاصه داستانی اتفاق می افتد. به نوعی شنیدم که اکثر کارمندان بانک ها این نماد را با گرفتن وام های کلان از بانک های دیگر خریداری کردند. در این بانک چه اتفاقی می افتد که کارکنانش در هیجان یافتن پول بیشتر و خرید بیشتر باشند؟؟؟؟» اگر کارشناسان رسمی تمامی دارایی های این نماد را با رقم بسیار بالا ارزیابی کنند، چیزی جز انفجار نخواهد بود. پیشرفت سریع؟ ماشاالله یکی دو تا ده تا صد تا هزار دارایی هر کاری که بکنند هنوز در پیش است. کارشناسان خسته هستند. خداوند به اموال این بانک برکت دهد و به سهامداران خسته و معنوی اما مقاوم این بانک بیشتر عطا کند. به امید خدا پایان این برج از همه سایت های خبری خارج شود. منتظر آن انفجار باشید.»

اگرچه بقیه کاربران این ادبیات را اغراق آمیز خوانده اند، اما ظاهراً در دفتر مرکزی بانک آینده خبری بوده و او از آن خبر داشته است!

بانک آینده با دارایی غیرقابل فروش بزرگ و با در نظر گرفتن تورم بالای سالانه ۴۰ درصدی و تورم ملکی بالاتر هر سال می تواند این روند را تکرار کند، اما گزارش های مالی که نه تنها شامل املاک و مستغلات و تجدید ارزیابی می شود! بر اساس همین خبر، فیوچر بانک در مدت ۵ روز به قیمت ۱۲۴۶۰ ریال به ۱۳۱۹۰ ریال رسید و با صف حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار خریدار اما تنها ۴۵ خریدار در زمان نگارش این خبر مواجه است. اما برای کسانی که نگاه بلندمدت به بازار سهام دارند توصیه نمی شود.

با توجه به زیان خالص ۲۲۰۰ تومانی هر سهم در سال ۱۴۰۲ می توان به وضعیت وخیم شرکت و وضعیت وخیم سهامداران پی برد و باید سریعاً اقدامات لازم برای اصلاح و جبران زیان بانک انجام شود.

آخرین خبرها

شعبه جدید بانک آینده در جنوب غرب تهران با حضور مدیرعامل بانک آینده، ستاد اجرایی و عملیاتی طرح جذب منابع همت آینده افتتاح شد. بانک آینده در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۵۰۰ فقره وام با مجموع بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بازپرداخت کرد. بانک آینده در هشت ماهه امسال بیش از ۹ هزار جوان را به خانه شادی اعزام کرد و قرار است جلسه فوق العاده ای برای بررسی گزارش های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برگزار شود. به گزارش روابط عمومی، حسابرسی صورتهای مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب توسط موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر و سازمان حسابرسی پس از تکمیل فرآیند حسابرسی و ارائه گزارش به حسابرس مستقل در حال انجام است. و بازرس قانونی و موافقت با تشکیل مجامع توسط بانک مرکزی ج. الف- ایران، این جلسات در اسرع وقت برگزار خواهد شد.

تجزیه و تحلیل صورت سود و زیان

نرخ سود تسهیلات بانکی در پایان سال ۱۴۰۱ با رشد ۴۶ درصدی ۲۱ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۶۱ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان سود علی الحساب استفاده شد. بانک آینده از سرمایه گذاری های جدید خود ۷۲۰ میلیارد تومان سود کرد و از پرداخت مالیات معاف شد. این شرکت با کاهش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹.۴۰ میلیارد تومان زیان خالص را به ثبت رساند. در صورت های مالی سالانه ۶ ماهه، زیان خالص شرکت ۲۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان است که به نظر می رسد با سیاست جدید نظام بانکی می توان به کاهش بیشتر زیان امیدوار بود. با توجه به زیان خالص ۲۲۰۰ تومانی هر سهم در سال ۱۴۰۲ می توان به وضعیت وخیم شرکت و وضعیت وخیم سهامداران پی برد و باید سریعاً اقدامات لازم برای اصلاح و جبران زیان بانک انجام شود.. نمودار زیر سود یا زیان شرکت را در سال های مختلف نشان می دهد.

یک سری خرید طولانی با اینکه بانک آینده درگیر بحران ورشکستگی است.سهام انداختن و با دینامیت به ستاد آمدند!

آخرین کلمه

به نظر می رسد زیان خالص بانک آینده نسبت به گذشته اندکی کاهش یافته و به دنبال راهی برای خروج از ورشکستگی است. از منظر سهامداران، روند اصلاحات اساسی مدیران آتی بانک ها هم اکنون با ایفای نقش ارزش سرمایه گذاری نام سرشناس و بزرگ این بانک خصوصی در پایان سال جاری باید در هنگام شفاف سازی صورت های مالی رصد شود. کشور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا