فناوری

صف کاشت حلزون شنوایی به صفر رسید

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از و به نظر می رسیدبهرام عین اللهی در همایش تبیین مکان، خدمات ماندگار در نظام سلامت و گذراندن آداب و رسوم دکتر عباس شیبانی (بنیانگذار هیئت امنای صرفه جویی ارزی) که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، گفت: امروز در سوگ مجاهدی مقاوم و از یاران حج ما قاسم سلیمانی هستیم. آنها مثل سلیمانی شهید شدند، یک نفر با یک گلوله کشته می شود، اما صهیونیست ها یک مجاهد را با سه موشک به شهادت رساندند.

وی درباره عباس شیبانی افزود: شیبانی در زمان رژیم طاغوت بارها دستگیر و روانه زندان شد اما به این موضوع اشاره ای نکردند. او فعالیت سیاسی خود را از ۱۹ سالگی آغاز کرد و فداکاری و تواضع او برای همگان شناخته شده بود. و جهاد کنید که ساده و پاک بودند و بیت المال را به هیچ وجه تصرف نکردند، مسئولیت پذیر بودند و از رهبری که الگوی ماست اطاعت کردند و هرگز از مسئولیت شانه خالی نکردند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: یکی از کارهای ماندگار و بزرگ ایشان تشکیل هیات امنا برای صرفه جویی ارزی در شرایط جنگ و تحریم بود. در آن زمان ما زیرساخت های فعلی را نداشتیم و هیئت امنای ارز به عنوان یک نهاد انقلابی شناخته می شود. امروز با تحریم های زیادی مواجه هستیم. اما هیأت امنای پس انداز ارزی بازوی کمکی قوی ما بوده است، هیئت امنا به تدریج از سال ۶۴ با نامی دیگر کار خود را آغاز کرد و رفته رفته نیاز بیماران به خروج از کشور را کاهش داد. اراضی به عنوان یک قانون مترقی تصویب شد و در وزارت بهداشت به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: امروز به هیئت امنای پس انداز ارزی به عنوان ذخیره استراتژیک نگاه می کنیم. تهدیدات زیادی وجود دارد و ذخایر استراتژیک می تواند ناجی ما باشد. ارز وارد شد، یکی از بازوهای مهم ما در اوج کرونا بودند و در تهیه تجهیزات مربوط به این بیماری کمک کردند.

عین اللهی تاکید کرد: در دولت مردمی هیات امنا به کار خود ادامه دادند و ۲۸۰ دستگاه را با سرمایه سنگین تامین کردند، در رابطه با قطعات دستگاه ها نیز انقلابی عمل کردند. خوبی دیگر این بود که افرادی که به شنوایی حلزونی نیاز دارند، گشاد شدند. رویه ها و دو هزار پروتز شنوایی برای کودکان قرار داده شد تا صف کاشت حلزون به صفر برسد.

در این مراسم از خط تولید آنژیوکت نیز در یک مجتمع پزشکی رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا