فناوری

صلاحیت عمران خان برای میهن تجارتات ۲۰۲۴ تأیید شد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

فارس: رسانه های محلی از تایید صلاحیت عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان برای شرکت در افق میهنات پارلمانی ۲۰۲۴ این کشور خبر دادند.

در پایان ماه دسامبر، حزب عمران خان موسوم به «تحریک انصاف» اعلام کرد که نخست وزیر سابق پاکستان به عنوان نامزد افق میهنات پارلمانی که قرار است در ۸ فوریه ۲۰۲۴ برگزار شود (۱۹) بهمن) برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

CGTN به نقل از منابع محلی پاکستانی گزارش داد که نخست وزیر سابق پاکستان پس از پر کردن مدارک نامزدی خود در هفته گذشته، اکنون برای شرکت در میهن تجارت به عنوان نماینده زادگاهش میانوالی در شمال غربی پنجاب تایید شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اوت گذشته دادگاهی در اسلام آباد عمران خان را به اتهام کلاهبرداری در رابطه با فروش اقلام با ارزش خزانه دولت پاکستان به سه سال زندان محکوم کرد و او را به مدت پنج سال از فعالیت سیاسی محروم کرد.

با این حال، در همان ماه، دادگاه عالی اسلام آباد حکم سه سال زندان عمران خان را به حالت تعلیق درآورد، زیرا او به دلیل جرایم دیگر در زندان است.

پیش از این، علی ظفر، سخنگوی تحریک انصاف گفته بود که عمران خان حداقل در سه منطقه مهن تجارت در مجلس ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد.

صلاحیت عمران خان در حالی تایید شد که پیش از این برخی رسانه ها از تلاش دولت ائتلافی جنبش دمکراتیک پاکستان و ارتش این کشور برای رد صلاحیت عمران خان برای حضور در امور پارلمانی این کشور خبر داده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا