بانک و بیمه

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!

هادی بهرامی; بازار: ورود صندوق‌های سهام، اوراق با درآمد ثابت و به‌ویژه کالاها (طلا و زعفران) به بورس، اقدامی مؤثر در جذب نقدینگی است که به دلیل مدیریت بهتر دارایی‌ها، سودآوری و جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران دارد. از مزایای صندوق های قابل معامله در بورس می توان به کاهش ریسک نگهداری، سرمایه گذاری با مبالغ کم، مدیریت حرفه ای و نقدینگی بالا اشاره کرد. با سرمایه گذاری در این صندوق ها، سود بیشتری با ریسک کمتر به دست می آورید، نگران چرخش پرتفوی نباشید و با استفاده از تحلیل بنیادی (بررسی حباب ها، ارزش گذاری و وضعیت بازار) و نمودارهای فنی قیمت، می توانید سرمایه گذاری بهینه ای داشته باشید. . .

سرمایه‌گذاری در طلا ذاتاً بلندمدت است و صندوق‌های طلا بازدهی بالاتری نسبت به خود طلا و سکه دارند، اگر بتوانیم بهترین گزینه را در بین صندوق‌های دارای ریسک پایین بخریم، بالاترین بازده را خواهیم داشت. با توجه به ویژگی های خوب صندوق های سرمایه گذاری مشترک در بورس، می توانید برای حفظ ارزش پول به صورت غیرمستقیم در طلا، زعفران، سهام و اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید. ما قطعا امیدواریم که صندوق های سرمایه گذاری مشترک بیشتری با دارایی های متنوع تحت مدیریت ایجاد و وارد بازار شوند تا سرمایه گذاران فرصت بیشتری برای پس انداز داشته باشند.

با توجه به شرایط اقتصادی و بازارهای مالی، پیشنهاد می شود حداقل ۳۵ درصد و حداکثر ۵۰ درصد از سرمایه خود را به خرید طلا و مابقی را به اوراق با درآمد ثابت، سهام، ارزهای دیجیتال و سایر موارد اختصاص دهید تا تعادل بین پرتفوی حفظ شود. دارایی ها البته باید توجه داشت که پخش پول در تمام بازارها و دارایی ها به معنای کاهش ریسک نیست و حتی ممکن است ضرر بیشتری هم داشته باشیم! توصیه می شود در هنگام سرمایه گذاری به جای کمیت، به کیفیت و موقعیت دارایی ها توجه شود. خرید طلای فیزیکی یا وجوه ETF آن با استفاده از استراتژی متوسط ​​(DCA) می تواند نسبت ریسک به پاداش را افزایش دهد.

۱- جعبه طلا
صندوق طلای لوتوس با ارزش خالص دارایی ۱۲ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان در هفته گذشته بازدهی منفی ۲.۱ درصدی، ماه گذشته بازدهی مثبت ۱۰ درصدی و سال گذشته با بازدهی مثبت ۷۳ درصدی را به دست آورد. قیمت این ETF در حال حاضر در محدوده ۲۷ هزار تومان و بین سقف پایین ۲۵ هزار تا سقف ۳۰ هزار تومان است. اگر قیمت به حمایت معتبر ۲۵۰۰۰ تومان برسد، شاهد انباشت بیشتر سرمایه گذاران خواهیم بود. با توجه به ریاضیات قیمت، فراکتال ها و ابزارهای فیبوناچی، در صورت شکسته شدن مقاومت استاتیکی اصلی در ۳۰۰۰۰ تومان می توان انتظار داشت که به هدف ۳۵۰۰۰ تومان برسیم.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر برای سرمایه گذاری های کم ریسک مناسب هستند!

۲- صندوق عیار
صندوق عیار مفید با خالص ارزش دارایی ۱۲۲۰۰ میلیارد تومان در هفته گذشته بازدهی منفی ۲.۳ درصد، ماه گذشته مثبت ۱۱ درصد و سال گذشته مثبت ۸۰ درصد داشته است. قیمت صندوق عیار در حال حاضر بر سر دوراهی قرار دارد و در صورت رسیدن به پشتوانه استاتیک اصلی قابل اعتماد ۹۵۰۰ تومان، می توانید خرید و سرمایه گذاری کنید. در غیر این صورت در صورت شکسته شدن مقاومت کوتاه مدت ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان، اهداف ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان و در صورت عبور از آن ۱۴ هزار تومان در دسترس خواهد بود. این صندوق با توجه به دارایی‌ها، مدیریت حرفه‌ای و نوسانات بالا، بازدهی ۴۵ درصدی دارد که با افزایش قیمت جهانی هر اونس و نرخ دلار، بازدهی بالاتری را تجربه می‌کند.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر برای سرمایه گذاری های کم ریسک مناسب هستند!

۳- صندوق کهربا
صندوق کاریسما آمبر با ارزش خالص دارایی ۶۱۶۰ میلیارد تومان در هفته گذشته بازدهی منفی ۲.۳ درصدی، ماه گذشته ۹.۹ درصدی و بازدهی مثبت ۸۰ درصدی در سال گذشته را به دست آورد. قیمت صندوق کهربا به مقاومت دینامیکی پایین خود در ۳۷۶۰ تومان واکنش منفی نشان داد و اصلاحی را آغاز کرده است که به نظر می رسد آماده سقوط به کف قوی در قیمت ۳۳۰۰ تومان است. با حفظ پشتیبانی معتبر، قیمت می تواند به اهداف ۴۱۵۰ و ۵۰۰۰ تومانی صعود کند و بازدهی ۵۰ درصدی را ثبت کند.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر برای سرمایه گذاری های کم ریسک مناسب هستند!

۴- صندوق میثقال
صندوق مشقال آغاز با خالص ارزش دارایی ۳۶۱۸ میلیارد تومان در هفته گذشته بازدهی منفی ۱.۸ درصدی، در ماه گذشته ۹ درصد و در سال گذشته بازدهی مثبت ۷۳ درصدی را به دست آورد. قیمت صندوق در حال حاضر در محدوده ۳۰۰۰ تومانی در پشتوانه ضعیفی قرار دارد که پیش بینی می شود نسبت به حمایت مطمئن ۲۹۰۰ تومانی افت بیشتری داشته باشد. حمایت مذکور محدوده مناسبی برای خرید یا میانگین است و در صورت حفظ قیمت می تواند تا اهداف ۳۵۰۰ و ۴۱۷۰ تومان افزایش یابد که حاکی از بازدهی ۴۵ درصدی در میان مدت است.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر برای سرمایه گذاری های کم ریسک مناسب هستند!

۵- جعبه جواهرات
صندوق گوهر کیان با ارزش خالص دارایی ۲۳۰۰ میلیارد تومان در هفته گذشته بازدهی منفی ۱.۳ درصدی، در ماه گذشته ۹ درصد و در سال گذشته بازدهی مثبت ۷۴ درصدی را به دست آورد. در حال حاضر قیمت صندوق نسبت به مقاومت دینامیکی پایین خود واکنش منفی نشان داده و با اصلاح جزئی ظاهراً تمایل به سقوط بیشتر از حمایت استاتیک عمده قابل اعتماد در ۱۷۲۰۰ تومان داشته است. با حفظ حمایت مذکور، اهداف ۲۰۷۰۰ و ۲۴۳۰۰ تومانی در دسترس است و در صورت شکسته شدن مقاومت ۲۰۷۰۰ تومانی در میان مدت، روند صعودی ادامه خواهد یافت.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر برای سرمایه گذاری های کم ریسک مناسب هستند!

۶- صندوق گنج
صندوق گنج کاردان با ارزش خالص دارایی ۲۰۰۰ و ۸۳ میلیارد تومان در هفته گذشته بازدهی منفی ۱.۸ درصدی، بازدهی مثبت ۱۰ درصدی در ماه گذشته و بازدهی مثبت ۹۱ درصدی در سال گذشته را به دست آورد. قیمت صندوق گنج در حال حاضر در مقاومت ضعیف ۳۴۰۰ تومان است که در صورت عدم موفقیت می تواند تا اهداف ۳۸۰۰ و ۴۹۰۰ تومان رشد کند. در غیر این صورت سقوط به ساپورت استاتیک معتبر اصلی ۳۰۰۰ تومان امکان پذیر است. قیمت این ETF پتانسیل افزایش ۶۴ درصدی را دارد و به نظر می رسد این بازدهی با توجه به فراکتال های چرخه صعودی قبلی حاصل شود.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر برای سرمایه گذاری های کم ریسک مناسب هستند!

۷- جعبه جواهرات
صندوق جواهر زاگرس با ارزش خالص دارایی ۱۹۳۲ میلیارد تومان در هفته گذشته بازدهی منفی ۳.۱ درصدی، ماه گذشته بازدهی مثبت ۷.۶ درصدی و بازدهی مثبت ۶۷ درصدی در سال گذشته را به دست آورد. قیمت صندوق به حمایت معتبر ۱.۰۰۰.۳۵۰ تومان نزدیک می شود که با حفظ آن می تواند تا اهداف ۱.۰۰۰.۴۷۰، ۱.۰۰۰.۶۷۰ و ۱.۰۰۰.۹۰۰ تومان رشد کند. ناحیه ۱۴۷۰ تومانی مقاومت دینامیکی کوچکی است و همچنین محل تشکیل زنجیره واگرایی نوسانگر حجمی MACD است.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر برای سرمایه گذاری های کم ریسک مناسب هستند!

پد ۸ کلیدی
صندوق زر افشان امید ایرانیان با خالص ارزش دارایی ۱۴۴۴ میلیارد تومان در هفته گذشته بازدهی منفی ۱.۵ درصدی، بازدهی مثبت ۱۱ درصدی در ماه گذشته و بازدهی مثبت ۶۷ درصدی در سال گذشته را به دست آورد. قیمت صندوق طلا در یک کانال معاملاتی و بین دو سطح حمایت و مقاومت کلیدی است. پشتیبانی استاتیکی معتبر اصلی در محدوده ۱۶۳۵۰ تومان است که برای دستیابی به اهداف ۱۹۳۰۰ و ۲۲.۴۰ تومان حائز اهمیت است. کف ثابت ۱۶۳۵۰ تومان منطقه مناسبی برای سرمایه گذاری یا میانگین نقطه خرید است و شکستن مقاومت ۱۹۳۰۰ تومان نیز تاییدی بر افزایش بیشتر است.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر برای سرمایه گذاری های کم ریسک مناسب هستند!

۹- صندوق خالص
صندوق بازی ناب با ارزش خالص دارایی ۱۲۶۳ میلیارد تومان در هفته گذشته بازدهی منفی ۱.۵ درصدی، بازدهی مثبت ۹.۱ درصدی در ماه گذشته و بازدهی مثبت ۷۷ درصدی را در سال گذشته به دست آورد. قیمت صندوق ناب نسبت به مقاومت پویای خود واکنش منفی نشان داده و در حال حاضر با حمایت ۱۲۰۰ تومانی موجود با اصلاح جزئی مواجه است. با حفظ حمایت ثابت استاتیک اصلی ۱۲۰۰ تومان، قیمت می تواند تا اهداف ۱۴۶۰ و ۱۶۴۰ تومان افزایش یابد. در واقع در قلب خود ۳۸ درصد بازدهی دارد.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر برای سرمایه گذاری های کم ریسک مناسب هستند!

۱۰- صندوق آلتون
صندوق آلتون آسمان با ارزش خالص دارایی ۱۲۳۴ میلیارد تومان در هفته گذشته بازدهی منفی ۱ درصدی، ماه گذشته بازدهی مثبت ۷.۵ درصدی و بازدهی مثبت ۷۸ درصدی در سال گذشته را به دست آورد. در حال حاضر قیمت صندوق آلتون بر اساس حمایت مطمئن ۱۲۰۰ تومانی است و در صورت حفظ این حمایت می تواند تا اهداف ۱۳۰۰، ۱۴۶۰ و ۱۶۴۰ تومان رشد کند. قیمت مقاومت ضعیف ۱۳۰۰ تومان را می شکند و ادامه روند صعودی را تایید می کند. در واقع شکست این مقاومت، قدرت روند صعودی را تثبیت می کند.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر برای سرمایه گذاری های کم ریسک مناسب هستند!

۱۱- جعبه تشعشع
صندوق تابش تابان تمدن با خالص ارزش دارایی ۱۲۲۰ میلیارد تومان در هفته گذشته بازدهی منفی ۱.۸ درصدی، ماه گذشته بازدهی مثبت ۱۰.۵ درصدی و بازدهی مثبت ۶۱.۴ درصدی را در سال گذشته به دست آورد. پشتوانه معتبر قیمت این صندوق ۱۲۰۰ تومان می باشد. اگر اینها را نگه دارید می توانید به اهداف ۱۵۷۰ و ۱۷۴۰ تومانی فکر کنید. پس از شکستن مقاومت استاتیکی اصلی در ۱۷۴۰ تومان، قیمت می تواند تا هدف ۲۰۰۰ تومان افزایش یابد و بازدهی ۴۳ درصدی را برای سرمایه گذاران فراهم کند.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر برای سرمایه گذاری های کم ریسک مناسب هستند!

۱۲- صندوق زروام
صندوق زرافام سهام آشنا با ارزش خالص دارایی ۵۳۹ میلیارد تومان در هفته گذشته ۱.۴ درصد، ماه گذشته ۱۰ درصد و سال گذشته ۶۶ درصد بازدهی داشته است. پشتوانه معتبر قیمت صندوق در محدوده ۲۵۵۰ تومان می باشد. این حمایت نقطه تلاقی بین سطوح پویا و ایستا است و کف قوی برای سرمایه گذاران برای انباشت دارایی های خود در نظر گرفته می شود که به نظر می رسد پایان نهایی روند نزولی در این حوزه باشد.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر برای سرمایه گذاری های کم ریسک مناسب هستند!

۱۳- صندوق نفیس
صندوق نفیس اندیشه صبا با ارزش خالص دارایی ۳۳۲ میلیارد تومان در هفته گذشته ۱.۵- درصد، ماه گذشته ۹.۶ درصد و سال گذشته ۷۴ درصد بازدهی داشته است. بهترین حمایت قیمتی برای سهم در محدوده ۲۰۰۰ تومانی است که حاکی از آن است که با رسیدن قیمت به حمایت مذکور، تقاضا افزایش می یابد و با شروع روند صعودی، اهداف ۲۵۰۰ و ۳۰۰۰ تومانی در دسترس خواهد بود. هدف ۳۰۰۰ تومانی در میان مدت قابل دستیابی است که در این صورت سرمایه گذاران بازدهی ۴۵ درصدی خواهند داشت.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر برای سرمایه گذاری های کم ریسک مناسب هستند!

شاخص صندوق طلا
با توجه به واکنش منفی به مقاومت دینامیکی پایین، شاخص در حال حاضر در روند اصلاحی قرار دارد و به نظر می‌رسد این نزول تا سطح حمایت ۲۶۴۰ واحدی ادامه داشته باشد. وقتی شاخص به پشتوانه قابل اعتماد مذکور رسید، به فکر خرید و سرمایه گذاری در صندوق های طلا باشید. زیرا می تواند فرصت طلایی دیگری برای کسب بازدهی خوب در آینده باشد. اولین هدف شاخص سطح ۳۱۷۰ واحدی است و در صورت فراتر رفتن از این میزان، اهداف بالاتری در دسترس است. نکته جالب این است که نوسانگر حجم اندیکاتور در زمان شکل گیری فاز انباشت و سپس شروع روند صعودی اصلی منفی بود، اما اکنون مثبت است و نشان می دهد که احساسات بالاست و قیمت ها آماده اصلاح هستند.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر برای سرمایه گذاری های کم ریسک مناسب هستند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا