فناوری

صنعاء: حمله آمریکا-انگلیس از دریای سرخ انجام شد، ما از دریای عرب پاسخ دادیم

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایسنا: یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن جزئیاتی از حمله این جنبش به ناو آمریکایی در خلیج عدن ارائه کرد.

عبدالله بن عامر معاون اداره ارشاد اخلاقی وابسته به وزارت دفاع یمن در صنعا درباره عملیات اخیر این حرکت علیه یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن گفت: این عملیات پس از حمله توسط این ناو آمریکایی انجام شد. ایالات متحده و انگلستان. ادعای آنها مبنی بر اینکه «ما توانستیم توانایی های دریایی خود را از بین ببریم». برای خنثی کردن و هدف قرار دادن ظرفیت های یمن انجام شد.

شبکه تلویزیونی المسیره وابسته به این جریان به نقل از عامر گزارش داد: این عملیات با وجود پرواز مستمر جنگنده های دشمن و استفاده از توان نظامی و اطلاعاتی دشمن آمریکایی – انگلیسی برای خنثی سازی هرگونه عملیات در یمن انجام شد.

این مقام یمنی گفت: این حمله آمریکایی-انگلیسی از دریای سرخ علیه ما انجام شد و ما از دریای عرب انجام دادیم.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای انصارالله یمن روز دوشنبه اعلام کرد که با شلیک چند موشک که مستقیماً به هدف اصابت کرد، عملیات نظامی علیه یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن انجام شد.

یحیی سریع در ادامه تاکید کرد: تمامی ناوها و شناورهای نیروی دریایی آمریکا و انگلیس که در حملات به انصارالله شرکت می کنند، هدف نیروهای ما هستند.

پیشتر فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرده بود که کشتی کانتینری M/V GIBRALTAR EAGLE که با پرچم جزایر مارشال و تحت مالکیت و مدیریت این کشور بود، توسط ارتش یمن با موشک بالستیک ضد کشتی شلیک شد. از مناطق خود در یمن. مورد هدف قرار گرفت.

سنتکام در ادامه مدعی شد که کشتی مذکور خسارت جدی یا تلفات جانی گزارش نکرده و تاکید کرد که به سفر خود ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا