اخبار بورس

صنعت دارو به سلامتی مردم گره خورده است/ خودداری بانک‌ها از اعطای تسهیلات به صنعت دارو

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفا دارو گفت:

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفا دارو گفت: بانک مرکزی تصمیم گرفته است که بانک های کشور حدود ۵۰ فقره همت به صنعت داروسازی تسهیلات پرداخت کنند. بانک های کشور این مصوبه را رعایت نمی کنند و تسهیلات را پرداخت نمی کنند.

ارسلان کاظم پور، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفا دارو در گفتگو با افق میهنوی در خصوص چالش های صنعت دارو توضیح داد: از اواخر سال ۱۴۰۲ و ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ صنعت داروسازی با سه چالش اساسی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: یکی از این چالش ها عدم پرداخت به موقع مطالبات شرکت های دارویی است. دانشگاه های علوم پزشکی حدود ۳۰ همات به داروخانه ها، بیمارستان ها و بخش خصوصی و ۴۰ همات به سازمان های بیمه گر بدهکار هستند.

کاظم پور افزود: دلیل دیگر نیز عدم پرداخت تسهیلات به صنعت دارو است. بانک مرکزی تصمیم گرفته است که بانک های کشور حدود ۵۰ درصد از وام های صنعت دارو را پرداخت کنند. بانک های کشور این مصوبه را رعایت نمی کنند و تسهیلات را پرداخت نمی کنند. طبق بودجه امسال باید ۱۰ فقره تسهیلات همات می گرفتیم. نه تنها تسهیلات دریافت نکردیم بلکه ۲۵ درصد تسهیلات سال گذشته را هم پرداخت کردیم.

مدیرعامل سرمایه گذاری شفا دارو توضیح داد: صرف نظر از قیمت تمام شده مواد اولیه، هزینه های مالی و هزینه های حقوق و دستمزد، هزینه دارو واقعی نیست. هر ساله شاهد کاهش حاشیه سود در صنعت دارو هستیم. با روی کار آمدن دولت جدید و با توجه به بزرگواری رئیس جمهور اقداماتی از سوی وزیر بهداشت و سازمان غذا و دارو انجام شد. وزیر بهداشت اذعان داشت: ۱۰ همات را مستقیم به صنعت دارو پرداخت می کنیم و مشکل سازمان های بیمه گر نیز حل می شود. رئیس سازمان غذا و دارو همچنین قول داد که قیمت تمام داروها تعدیل شود.

مدیرعامل شفا تصریح کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده و دستورات رئیس جمهور مشکلات صنعت دارو حل شود. صنعت داروسازی یکی از صنایع حیاتی و ضروری هم در کشور و هم در جهان است زیرا با سلامت مردم پیوند خورده است. امیدواریم با رفع مشکلات صنعت دارو احیا شود و بتوانیم بیش از ۹۵ درصد داروهای کشور را طبق وعده های خود تولید کنیم و کشور را به خودکفایی برسانیم. امیدواریم این امر محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا