محیط زیست

ضرب‌الأجل دوهفته‌ای به نیروگاه شهیدرجایی برای تأمین گاز

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل از قزوین، سعیده خدیر امروز بعد از ظهر – سه شنبه ۲۹ ام خرداد- وی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: طرح احداث آزادراه قزوین-تنکابن به عنوان طرح ملی طی یک دوره ۱۰ ساله آغاز شد و مسیرهای آن به صورت چند فاز عملیاتی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه قطعه اول این آزادراه دارای پیوست زیست محیطی است گفت: در این راستا ایستگاه پایه برای این قسمت نگهبانی راه اندازی کرده ایم و علائم هشدار دهنده و دوربین های امنیتی در این قسمت نصب شده و نصب خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همچنین درباره وضعیت آلایندگی نیروها شهید رجایی وی با مصرف سوخت گازوئیل افزود: این نیروگاه تا جایی که شورای امنیت ملی اجازه داده از گازوئیل استفاده کند. از همین رو ضرب الاجل را بزنید دو هفته به این نیروگاه فرصت دادیم تا گازرسانی کند و از سوختن گازوئیل جلوگیری کند.

خدیر وی همچنین با اشاره به وضعیت مدیریت پسماند در استان قزوین ادامه داد: سایت پردازش و تفکیک زباله دومین استان قزوین در بویین زهرا قرار داده شده و با ساخت این سایت جدید انحصاری مدیریت پسماند شهری از سایت پاکسار (محمد آباد) می رود.

وی همچنین به وضعیت بیابان زایی در این دشت اشاره کرد میکرو گرده افشان الله آباد آبیک اشاره کرد و گفت: باید بایستی. چرا دامداری در این امر رواج دارد جلگه نیز گرفته شود عنوان این جلگه همچنین باید تهیه و به دشت تزریق شود تا ریزگردهای این دشت از بین برود کنترل انجام داد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین همچنین از راه اندازی ۲ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شش شهرستان استان خبر داد و افزود: شهید رئیسی برای ساخت ساختمان جدید این اداره کل و شبکه نظارتی آن ۱۶ میلیارد تومان اعتبار به استان قزوین اختصاص یافت.

خدیر وی ادامه داد: تا امروز پیشرفت فیزیکی ساختمان اداره کل به ۶۱ درصد رسیده و شبکه نظارتی آن نیز پیشرفت خوبی دارد و ۶۰ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری شهید به استان قزوین را جذب کرده ایم.

وی همچنین به سوال یکی از خبرنگاران در این باره پاسخ داد آگرانشدن جایگزینی پاکت کاغذی به جای پاکت پلاستیکی در فروشگاه ها بیان کرد: اجرای این قانون بسیار پیچیده و مشکل است، زیرا کارخانه های تولید کننده این پاکت های پلاستیکی دارای مجوز هستند و با اجرای این قانون امکان تعطیلی آنها وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یادآور شد: با این حال برای اجرای قانون گرفتن در عوض پول دادن قرار بود پاکت نایلون رایگان بنا به دلایلی اجرا شود ناهمسان این امر در استان اجرایی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا