اقتصاد جهان

ضربه ای جدید به صنعت خودروسازی آلمان وارد شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از بلومبرگ، گروه فولکس واگن آلمان برای دومین بار در سال جاری به دلیل تقاضای ضعیف در بازار خودروهای سواری پیش بینی سود سالانه خود را کاهش داد و این نشان از ضربه دیگری به صنعت خودروسازی این کشور بود.

فولکس واگن اکنون انتظار دارد حاشیه عملیاتی ۵.۶ درصدی داشته باشد. این در حالی است که در ماه جولای، زمانی که این شرکت بخشی از پیش بینی های خود را به دلیل هزینه های مربوط به تعطیلی کارخانه آئودی در بلژیک کاهش داد، این شرکت این رقم را تا ۷ درصد پیش بینی کرده بود.

بر اساس این گزارش، هر سه خودروساز بزرگ آلمانی فولکس واگن، مرسدس بنز و بی ام و نسبت به سود خود در ماه های اخیر هشدار داده اند.

هر یک از این شرکت ها با فروش ضعیف در چین مواجه هستند، جایی که خریداران به دلیل بحران شدید مسکن تمایلی به خرید ندارند.

افزایش رقابت در فروش خودروهای برقی همچنین منجر به تخفیف عمیق و کاهش حاشیه سود شده است، در حالی که کاهش اعتماد مصرف کننده نیز تقاضا برای خودروهای موتور احتراق داخلی را کاهش داده است.

کاهش رتبه فولکس واگن چالش های بیشتری را برای مدیرعامل این شرکت، اولیور بلوم ایجاد کرده است. او قبلاً هشدار داده بود که هزینه ها در آلمان بسیار زیاد است و رشد تقاضا برای خودروهای الکتریکی کند شده است و سازندگان چینی همچنان در خط مقدم هستند.

برای اولین بار، این خودروساز به تعطیلی چندین کارخانه در آلمان و لغو تعهدات طولانی مدت امنیت شغلی برای رقابتی تر شدن فکر می کند.

مدیران فولکس واگن اشاره کرده اند که ظرفیت دو کارخانه این شرکت بیش از نیازهای فعلی است که می تواند شرکت را به درگیری طولانی با اتحادیه های قوی بکشاند.

فولکس واگن گفت عملکرد برند خودروهای سواری شاخص این شرکت و بخش خودروهای تجاری آن کمتر از انتظارات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا