اقتصاد جهان

ضربه به اقتصاد آلمان/ رشد اقتصادی منفی می شود

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، وزارت امور اقتصادی آلمان اعلام کرد که پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۴ به میزان ۰.۲ درصد کاهش یابد که کاهش شدید نسبت به پیش بینی قبلی ۰.۳ درصد نشان دهنده رشد است.

بر اساس گزارش جدید این وزارتخانه که در روز چهارشنبه منتشر شد، سال ۲۰۲۴ دومین سال متوالی رکود اقتصادی در اقتصاد برتر اتحادیه اروپا خواهد بود، پس از انقباض ۰.۳ درصدی در سال گذشته.

وزارت امور اقتصادی آلمان همچنین اعلام کرد که شاخص های اولیه مانند تولید صنعتی و فضای کسب و کار نشان می دهد که رکود اقتصادی تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

رابرت هاوبک، وزیر اقتصاد آلمان در بیانیه ای گفت که اقتصاد این کشور از سال ۲۰۱۸ رشد قابل توجهی نداشته است زیرا مشکلات ساختاری داخلی به دلیل چالش های جهانی بیشتر تشدید شده است.

هابک گفت: مشکلات ساختاری آلمان اکنون تاثیر خود را گذاشته است. در بحبوحه بحران ها، آلمان و اروپا بین چین و آمریکا در هم کوبیده می شوند و باید بیاموزند که موقعیت خود را تثبیت کنند.

ابن وزیر همچنین پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی آلمان در سال ۲۰۲۵ به میزان ۱.۱ درصد رشد خواهد کرد که اندکی بیشتر از پیش بینی یک درصدی دولت قبلی بود.

بزرگترین اقتصاد منطقه یورو در سال های اخیر به دلیل کاهش مداوم تولید، عملکرد ضعیفی از همتایان خود داشته است. آلمان تنها اقتصاد G7 بود که در سال ۲۰۲۳ منقبض شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا