اقتصاد جهان

ضربه به بازار کار آلمان: کوکاکولا صدها نفر را اخراج می کند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، شرکت آمریکایی کوکاکولا قصد دارد برای کاهش هزینه های خود و انطباق با روندهای تغییر لجستیک، پنج کارخانه تولید و توزیع خود را در آلمان تعطیل کند.

غول صنعت غذای آمریکا در سال آینده با بستن پنج سایت فروش و تولید، حدود ۵۰۰ شغل را در آلمان کاهش خواهد داد.

شرکای کوکاکولا اروپا اقیانوسیه (CCEP) که فعالیت های بطری، توزیع و فروش کوکاکولا را در آلمان انجام می دهد، اعلام کرد که کارخانه های مورد بحث در شهرهای نویمونستر، بیله فلد، برلین و همچنین ممینگن و کلن واقع شده اند.

بر این اساس، این شرکت در حال حاضر ۱۴ سایت تولیدی در آلمان و در مجموع ۲۷ کارخانه و نمایندگی با حدود ۶۵۰۰ کارمند دارد.

CCEP گفت این تصمیم در حالی اتخاذ شد که این شرکت به دنبال مقرون به صرفه تر شدن در میان افزایش رقابت در بازار و انطباق با تغییرات لجستیکی در بخش نوشیدنی است.

این شرکت همچنین در تلاش است تا از قابلیت های لجستیک و تولید خود در آلمان به نحو احسن استفاده کند، زیرا در حال حاضر کارخانه های زیادی در آلمان غربی دارد.

علاوه بر تعطیلی کارخانه، انتظار می رود حدود ۵۰۵ شغل حذف شود، حدود ۲۰۷ شغل به کارخانه های دیگر منتقل شده و حدود ۷۸ شغل جدید ایجاد خواهد شد.

کارخانه تولید و فروش کلن که در حال حاضر حدود ۶۰۰ کارمند دارد، تولید خود را در ۳۱ مارس سال آینده متوقف خواهد کرد. یکی از دلایل اصلی تعطیلی این است که این کارخانه کوچکترین کارخانه در آلمان غربی است و پتانسیل کمی برای رشد یا توسعه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا