ضربه تحریم های روسیه به خطوط هوایی اروپا
به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، نشریه پولیتیکو اروپا در گزارشی اعلام کرد که به دلیل بسته شدن حریم هوایی روسیه و تحریم های غرب علیه این کشور، شرکت های هواپیمایی اروپایی با پروازهای طولانی تر و گران تر به آسیا روبرو هستند.
کشورهای غربی پس از تشدید جنگ در اوکراین در سال ۲۰۲۲، حریم هوایی خود را به روی خطوط هوایی روسیه بسته اند.
در پاسخ، مسکو همچنین پرواز از کشورهای «غیر دوست» را ممنوع کرد، که باعث شد هواپیماهای اتحادیه اروپا مسیرهای دیگری را انتخاب کنند و مصرف سوخت و هزینه آن هواپیماها را افزایش دهد.
ویلی والش، مدیر کل انجمن بینالمللی حملونقل هوایی (یاتا) در بیانیهای گفت که بسته شدن حریم هوایی روسیه “ربطی به امنیت” ندارد و خطوط هوایی اروپایی را “قربانی سیاست” کرده است.
ضد تحریم ها باعث شده است که چندین شرکت هواپیمایی اروپایی از جمله لوفت هانزا، بریتیش ایرویز و لوت لهستان پروازهای برخی از مسیرهای بین اروپا و آسیا را به حالت تعلیق درآورند.
در همین حال، خطوط هوایی چین و سایر کشورهای غیر اروپایی تعداد پروازهای مستقیم بین دو قاره را افزایش داده اند زیرا تحت تأثیر این تحریم ها قرار نگرفته اند.
آلتا فون ماسنباخ، مدیر عامل فرودگاه برلین، به این نشریه گفت: «این قطعاً یک نقطه ضعف رقابتی برای خطوط هوایی اروپایی است.
وی خاطرنشان کرد که یک شرکت هواپیمایی آلمانی باید از مسیر دیگری برای پروازهای بین برلین و پکن استفاده کند، در حالی که چنین محدودیتی برای خطوط هوایی چین اعمال نمی شود.
پولیتیکو با استناد به تحقیقات اخیر آژانس فضایی آلمان گزارش داد که این تحریمها زمان سفر و هزینههای عملیاتی خطوط هوایی اروپایی را افزایش داده و در نهایت به افزایش قیمت بلیت منجر میشود. برای مثال، در پرواز هلسینکی-پکن Fenair، مسیر طولانیتر تقریباً چهار ساعت به زمان سفر اضافه کرد.
انتهای پیام/