اقتصاد جهان

ضربه تورم مواد غذایی به مردم اروپا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از یورونیوز، قیمت بسیاری از محصولات غذایی مانند روغن زیتون، کنسرو لوبیا و شکر در اروپا و سایر نقاط جهان به دلیل شرایط نامساعد جوی، نگرانی از وقوع درگیری های نظامی و… به شدت افزایش یافته است. تورم جهانی.

طبق مطالعه BravoVoucher.co.uk، با استفاده از داده های دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS)، قیمت روغن زیتون بین مارس ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۴ ۱۱۳.۸ درصد افزایش یافته است. افزایش قیمت مشابهی برای محصولاتی مانند کنسرو لوبیا و شکر مشاهده شده است.

مردم بریتانیا و سایر بخش‌های اروپا به شدت از افزایش هزینه‌های زندگی آسیب دیده‌اند و حتی کشورهایی مانند زیمبابوه، آرژانتین، ونزوئلا، هائیتی و لبنان شاهد افزایش شدید هزینه‌های زندگی هستند.

بر اساس این مطالعه، بطری های ۵۰۰ میلی لیتری تا ۱ لیتری آب معدنی از میانگین حدود ۳.۷۶ پوند (۴.۴۱ یورو) در مارس ۲۰۱۹ به حدود ۸.۰۴ پوند در مارس ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

این تا حد زیادی به دلیل مشکلات زنجیره تامین در سراسر جهان است، به ویژه پس از درگیری بین اسرائیل و حماس که در اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد.

رویدادهایی مانند این درگیری و حملات حوثی ها در دریای سرخ به کشتی های باری و تجاری که از دریای سرخ و کانال سوئز عبور می کنند نیز منجر به افزایش قیمت برای توزیع کالا شده است.

این در حالی است که تولید روغن زیتون در کشورهای تولیدکننده این محصول مانند اسپانیا، ایتالیا و یونان به دلیل خشکسالی شدید و سیل با مشکل مواجه است.

یک وعده غذایی ارزان و مقوی، کنسرو لوبیا است که از سال ۲۰۱۹ تا کنون ۷۰.۵ درصد افزایش قیمت داشته و از ۶۱ p به ۱.۰۴ پوند در هر قوطی رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا