اقتصاد جهان

ضرر خالص 265 میلیون یورویی خطوط هوایی لوفت هانزا

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، لوفت هانزا از زیان خالص ۲۶۵ میلیون یورویی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ خبر داد که نشان دهنده کاهش شدید درآمد این شرکت آلمانی در مقایسه با سود خالص ۴۱۴ میلیون یورویی در مدت مشابه سال گذشته است. . می دهد.

این در حالی است که مجموع درآمد لوفت هانزا در نیمه اول سال جاری ۱۷۳۹۹ میلیون یورو بوده که نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ رشد ۶ درصدی را نشان می دهد.

ضرر خالص این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در درجه اول به دلیل افزایش ظرفیت صندلی در هواپیماها بود که منجر به کاهش نرخ بلیط هواپیما شد. علاوه بر این، این شرکت در نیمه اول سال با تاخیرهای مداوم در تحویل هواپیما مواجه شد. این مشکل با افزایش هزینه های اعتصاب و مشکلات ساختاری تشدید شده است.

سود عملیاتی لوفت هانزا در نیمه اول سال جاری به ۱۸۸۰۷ میلیون یورو رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشت، در حالی که سود تعدیل شده قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک (EBITDA) در نیمه اول سال ۲۰۲۴ بود. ۹۷۸ میلیون یورو نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۳ ۴۹ درصد کاهش نشان می دهد.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، سود عملیاتی شرکت به ۱۰۶۳۲ میلیون یورو رسید که نسبت به سه ماهه دوم سال قبل ۵ درصد افزایش داشت.

سود تعدیل شده قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک ۱۲۵۷ میلیون یورو بوده که نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ کاهش ۲۳ درصدی را نشان می دهد.

پس از ضرر، دویچه لوفت هانزا گروه اعلام کرد که بر اجرای یک طرح چرخش تجاری و تسریع در نوسازی ناوگان تمرکز خواهد کرد.

این برنامه در درجه اول بر افزایش درآمد از طریق افزایش سرمایه گذاری در خدمات و همچنین بهبود هواپیماهای شرکت از جمله ناوگان های فرعی مانند ایرباس A340-600 و بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ تا سال ۲۰۲۸ تمرکز دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا