اقتصاد جهان

ضرر روزانه 19 میلیون دلاری اسرائیل به بخش خصوصی فلسطین

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از ملی نیوز، نتایج یک نظرسنجی منتشر شده در روز جمعه نشان می دهد که جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ضربه سختی به بخش خصوصی فلسطین وارد کرده و امسال کاهش شدیدی را در این منطقه به ثبت رسانده است. بیکاری بی سابقه ای پیش بینی می شود.

بر اساس گزارش مشترک سازمان بین‌المللی کار و اداره مرکزی آمار فلسطین، بین اکتبر ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۴، حدود نیمی از شرکت‌های خصوصی فلسطینی – ۲۹ درصد در کرانه باختری اشغالی و ۱۰۰ درصد در نوار غزه – با تهدید مواجه شده‌اند. تعطیلی کامل یا کاهش تولید

بر اساس این گزارش، ارزش کل تولیدات خصوصی در غزه و کرانه باختری در چهار ماهه اول جنگ حدود ۲.۳ میلیارد دلار کاهش یافت که نشان دهنده حدود ۱۹ میلیون دلار زیان روزانه بدون احتساب خسارت به املاک و دارایی های ثابت است.

در این گزارش آمده است: تولید بخش خصوصی بیشترین کاهش را در بخش ساخت و ساز داشته و پس از آن صنعت و خدمات و سایر بخش ها قرار دارند.

آن گزارش مشترک ادامه داد: غزه در مقایسه با کرانه باختری با وخامت شدیدتری روبرو شد و ساخت و ساز و صنعت در این منطقه در آستانه فروپاشی بود.

با توجه به خسارات قابل توجه جنگ اسرائیل علیه غزه که اکنون در نهمین ماه خود قرار دارد و ادامه تخریب زیرساخت های غزه، احتمالاً چندین سال طول می کشد تا اقتصاد منطقه و فلسطین به طور کلی بهبود یابد.

مقامات بهداشتی می گویند که حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین بیش از ۳۶ هزار کشته برجای گذاشته است که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا