اقتصاد جهان

ضرر هنگفت مک دونالد در مالزی

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، رویترز روز یکشنبه به نقل از اسناد دادگاهی در مالزی گزارش داد که شعبه شرکت مک دونالد آمریکایی در این کشور بخشی از جنبش بایکوت، واگذاری و تحریم (BDS) است. شکایت در خصوص خسارت کسب و کار به این شرکت.

جنبش بایکوت، سلب سرمایه و تحریم مالزی با انتشار فراخوانی در شبکه های اجتماعی خواستار تحریم رستوران های رژیم از جمله این فست فود زنجیره ای به دلیل «جنگ نسل کشی اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه» شده است.

بر اساس احضاریه ۱۹ دسامبر که رویترز مشاهده کرد، Gerbang Alaf (GAR)، مالک امتیاز رستوران های مک دونالد در این کشور، جنبش Be است. دیS مالزی را به تشویق تحریم ها علیه رستوران های خود متهم کرده است.

شکایت شرکت گربانک الاف حاکی از آن است که اقدامات این جنبش علیه رستوران های زنجیره ای مک دونالد منجر به از بین رفتن سود و کاهش مشاغل شده است. اکنون این شرکت از B Movement خسارتی به ارزش ۶ میلیون رینگیت (۱.۳۱ میلیون دلار آمریکا) طلب می کند.

مک‌دونالدز مالزی روز جمعه در بیانیه‌ای تایید کرد که اقدام قانونی علیه این جنبش انجام داده و به دنبال حفظ “حقوق و منافع” خود در این کشور است.

جنبش B در پاسخ به این شکایت، س «هرگونه تخلف را قویاً رد کرده» و گفته است که انتظار دارد دادگاه موضوع را حل و فصل کند.

جنایات اسرائیل علیه مردم غزه که پس از حمله حماس در ۷ اکتبر دوباره تشدید شد، منجر به کشته شدن بیش از ۲۱۰۰۰ فلسطینی در حدود سه ماه شد.

بسیاری از گروه‌های حقوق بشر در سرتاسر جهان، به‌ویژه در کشورهای مسلمان، کمپین‌های بایکوت شرکت‌هایی را که ادعا می‌شود با اسرائیل مرتبط هستند به راه انداخته‌اند و خواستار پایان دادن به خصومت‌ها شده‌اند.

علاوه بر مک‌دونالد، شرکت‌های هدف این تحریم‌ها شامل کوکاکولا، استارباکس، کی‌اف‌سی، نستله و آی‌بی‌ام هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا