اقتصاد جهان

ضرر یک میلیارد دلاری بانک انگلیسی در آرژانتین

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، بانک انگلیسی اچ اس بی سی روز سه شنبه اعلام کرد که تجارت خود در آرژانتین را می فروشد و در نتیجه این معامله یک میلیارد دلار ضرر خواهد داشت.

در همین حال، HSBC به کوچک کردن امپراتوری زمانی جهانی خود برای تمرکز بر آسیا ادامه می دهد.

این بانک انگلیسی اعلام کرد که تجارت خود را که شامل بانکداری، مدیریت ثروت و بیمه می شود، به پنجمین بانک بزرگ آرژانتین، گروه مالی Galicia، به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار خواهد فروخت.

نوئل کوین، مدیرعامل HSBC، با خروج از چندین بازار ضعیف، از جمله فرانسه و کانادا، به دنبال بهبود عملکرد بانک خود بوده است.

این فروش همچنین با استراتژی اصلی بانک برای تمرکز بر آسیا مطابقت دارد. HSBC سرمایه خود را به هند و چین منتقل کرده است.

بر اساس این گزارش، سهام این بانک در معاملات اولیه بورس لندن در روز سه شنبه ثابت بود، در حالی که سهام بورس هنگ کنگ ۱.۱ درصد افزایش یافت.

گری گرین‌وود، تحلیلگر Shore Capital می‌گوید: آرژانتین در سال‌های اخیر به دلیل تورم بالا در منطقه و کاهش شدید ارزش پول به یک بازار تبدیل شده است که منجر به نوسانات قابل توجهی در درآمد کسب‌وکار آن شده است. برای HSBC مشکل ساز بود.

وی گفت: خروج از آرژانتین همچنین نشان دهنده گامی بیشتر در استراتژی مدیریت بانک برای ساده سازی و تمرکز منابع در حوزه های تجاری است که می تواند ارزش بیشتری برای سهامداران ایجاد کند.

HSBC گفت فروش تجارت آرژانتین منجر به زیان ۴.۹ میلیارد دلاری در ذخایر ارزی این بانک خواهد شد، علاوه بر زیان در سه ماهه اول پس از بسته شدن معامله.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا