ضرر 1 میلیارد دلاری اقتصاد آلمان به دلیل اعتصاب راه آهن
کارگران راه آهن آلمان یک اعتصاب شش روزه را آغاز کرده اند که انتظار می رود طولانی ترین اعتصاب آنها باشد و تحلیلگران هشدار می دهند که ممکن است یک میلیارد یورو (۱.۰۹ میلیارد دلار) برای اقتصاد این کشور هزینه داشته باشد. آهسته. تدریجی
این اعتصاب که از روز سهشنبه هفته گذشته توسط اتحادیه راهآهن آلمان «جیدیال» صادر و آغاز شد و تا دوشنبه ادامه دارد.
این اقدام باعث توقف حمل و نقل بیشتر خطوط ریلی مسافری و باری در سراسر کشور شده است. هر دو اتصال قطار داخلی و خارجی تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفتند.
این اعتصاب ناشی از اختلاف بین اتحادیه دویچه بان و دویچه بان بر سر دستمزد و ساعات کار است.
این اتحادیه خواهان کاهش ساعات کاری از ۳۸ ساعت به ۳۵ ساعت در هفته و افزایش ۵۵۵ یورویی دستمزد در ماه و همچنین پرداخت یکباره ۳۰۰۰ یورویی برای جبران تورم است.
اعتصاب فعلی چهارمین اعتصاب اتحادیه راه آهن آلمان از ماه نوامبر است.
در حالی که دویچه بان در آخرین پیشنهاد خود به جیدیال چندین امتیاز از جمله افزایش ۱۳ درصدی دستمزد و امکان کاهش یک ساعت ساعات کار هفتگی از سال ۲۰۲۶ را ارائه کرد، اما اتحادیه اعلام کرد این پیشنهادها کافی نیست.
در همین حال، دویچه بان به شدت از این اعتصابات انتقاد کرد. آنیا بروکر، سخنگوی این شرکت، این اقدام را “ضربه ای به اقتصاد آلمان” خواند، زیرا محموله های حمل شده توسط این شرکت شامل منابع نیروگاه ها، پالایشگاه ها و سایر شرکت های صنعتی است.
فولکر ویزینگ وزیر حمل و نقل فدرال نیز از اعتصاب انتقاد کرد و تاکید کرد که مذاکرات اتحادیه با دویچه بان “به طور فزاینده ای مخرب” شده است و توقف کار تنها مشکلات در زنجیره تامین را تشدید می کند. زنجیره تامین در حال حاضر به دلیل اختلالات حمل و نقل در دریای سرخ تحت فشار است.
به گزارش دویچه بان، این اعتصاب روزانه ده ها میلیون یورو برای اقتصاد آلمان ضرر دارد.
با این حال، کارشناسان صنعت هشدار می دهند که ضرر واقعی می تواند بسیار بیشتر باشد. مایکل گروملینگ از موسسه کلن برای اقتصاد آلمان تخمین می زند که کار از دست رفته می تواند تا ۱۰۰ میلیون یورو در روز و در بدترین حالت حتی یک میلیارد یورو هزینه داشته باشد.
انتهای پیام/